Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Klasa IV w roku szkolnym 2020/2021 będzie liczyła 28 uczniów. Obowiązuje więc podział na języku angielskim. Czy do podziału potrzebne jest przeprowadzenie diagnozy, aby utworzyć grupę zaawansowaną i mniej zaawansowaną?
Na podstawie § 7 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639) w klasach IV-VIII szkoły podstawowej, branżowej szkole I stopnia, liceum ogólnokształcącym, technikum, branżowej szkole II stopnia i szkole policealnej podział na grupy jest obowiązkowy na obowiązkowych zajęciach z języków obcych nowożytnych w oddziałach liczących więcej niż 24 uczniów; zajęcia mogą być prowadzone w grupie oddziałowej lub międzyoddziałowej liczącej nie więcej niż 24 uczniów; przy podziale na grupy należy uwzględnić stopień zaawansowania znajomości języka obcego nowożytnego. Jednocześnie przepisy nie określają, w jaki sposób należy ustalić stopień zaawansowania znajomości języka przez uczniów, w tym nie stanowią, że konieczne jest przeprowadzenie diagnozy. W związku z tym szkoły mogą przyjąć różne metody dzielenia uczniów na grupy – przez nauczycieli na podstawie dotychczasowych ocen lub obserwacji, czy też po przeprowadzeniu sprawdzianu poziomu umiejętności językowych oraz stopnia opanowania materiału gramatyczno-leksykalnego przewidzianego programem nauczania itp. Diagnoza nie jest więc wymagana przez obowiązujące przepisy, natomiast należy kierować się wewnętrznymi regulacjami szkoły, wynikającymi np. ze statutu lub wprowadzonymi przez dyrektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- proszę o podanie przykładowej prośby o zwiększenie etatu dla woźnej w przedszkolu
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli realizujemy modułowe nauczanie, na które składa się kilka przedmiotów, to jak je wpisywać do dziennika - tylko nazwę modułu, czy każdy przedmiot osobno i na końcu ocenę zbiorową?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcę kupić dzienniki lekcyjne, jednak w sklepie są różne ich oznakowania i symbole. Czy są jakieś wytyczne MEN albo rozporządzenie mówiące o numerach dzienników lekcyjnych, które należy kupić do szkoły? W Rozporządzeniu z 2010 r. o prowadzeniu dokumentacji i drukach nie ma mowy o dziennikach lekcyjnych, tylko o ich wypełnianiu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Muszę ograniczyć etat nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania ze względu na brak godzin. W szkole nie działają żadne związki zawodowe. Czy muszę zasięgnąć opinii ZZ, a jeżeli tak to gdzie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy doradztwo zawodowe w klasie VII należy dokumentować w dzienniku zajęć obowiązkowych, czy w dzienniku zajęć dodatkowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe