Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kontynuując poprzednie zapytanie, jeśli chodzi o zajęcia rewalidacyjne co w ten sposób prowadzimy? Co powinno znaleźć się w arkuszu ocen dla ucznia klasy III z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który miał wydłużony etap edukacyjny o 1 rok oprócz wpisu na pierwszej stronie gdzie podany jest nr uchwały Rady pedagogicznej? Co dalej zrobić z arkuszem, jeśli rodzice w sierpniu przynoszą orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim i zostały zorganizowane zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze?
Kwestię realizacji zajęć oraz prowadzonej dokumentacji zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z uczniem niepełnosprawnym intelektualnie w stopniu głębokim reguluje rozporządzenia MEN z dnia z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U z 7 maja 2013 poz.529), którego zapisy jednoznacznie wskazują, iż:
- nie ma odrębnej podstawy programowej dla w/w uczniów, są tylko wskazania, mówiące jakie sfery rozwoju dziecka obejmują prowadzone zajęcia - § 8.
- podstawą tych zajęć jest indywidualny program rewalidacyjno-wychowawczy - § 11.
- Dokumentacja zajęć obejmuje - § 12. 1.:
1) orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
2) dziennik indywidualnych zajęć rewalidacyjno- -wychowawczych
3) zeszyt obserwacji.
Uczniowie realizujący te zajęcia nie podlegają rozporządzeniu o ocenianiu i klasyfikacji, więc nie zakłada się dla nich arkusza ocen. Wobec nich stosuje się wyłącznie ocenę opisową formułowaną na podstawie zapisów w zeszycie obserwacji - § 11. 3
Zatem:
- W momencie otrzymania od rodziców nowego orzeczenia, w dotychczasowym arkuszu ocen należy umieścić adnotację o zmianie formy kształcenia na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, podając numer oraz datę wystawienia nowego orzeczenia.
- Tym samym przestanie obowiązywać wydłużony etap edukacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Otrzymałam informacje z urzędu wraca inspektor do pracy w szkole. Jest to nauczyciel dyplomowany który od 1.09 204 roku przebywał na urlopie bezpłatnym. Kończy prace w urzędzie.Z dniem 1 lipca wraca do szkoły. Nadmieniam ze prze cały czas urlopu bezpłatnego nauczycielka ta była umieszczana w projekcie organizacyjnym a na jej miejsce zatrudniona jest osoba na zastępstwo. W związku z tym mam następujące zapytania:
1. Czy powracającej nauczyciele z urlopu bezpłatnego przysługuje urlop w wakacje.
2. Czy powinnam w związku z powrotem nauczycielki sporządzić aneks do projektu organizacyjnego 2009/10
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o aktualną podstawę prawną do podjęcia uchwały rady pedagogicznej w sprawie delegowania dwóch przedstawicieli do pracy w komisji konkursowej
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 01.10.2019 r. na mocy Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, następują zmiany w kształceniu nauczycieli. Aby zdobyć kwalifikacje do nauczania w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej konieczne będzie ukończenie jednolitych pięcioletnich studiów magisterskich. Uczelnie jeszcze w tym roku ostatni raz umożliwiają zdobycie tych kwalifikacji na studiach podyplomowych 3 semestralnych. Aby zdążyć przed wyjściem w życie ustawy rozpoczynają zajęcia we wrześniu 2019 r.
Czy pomimo takiego działania dyplomy tych uczelni będą uwzględnianie przez kuratorium i czy nie będzie problemów przy zatrudnieniu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy i na jakiej podstawie rodzice mogą złożyć wniosek do kuratora o kontrolę jakości prowadzonych zajęć przez nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak dobrze wiemy gimnazjum ma być wygaszone. Co zrobić z uczennicą, która ma orzeczenie w stopniu głębokim i ma zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze do 25 roku życia, czyli zajęcia w gimnazjum skończyłaby w 2021r., a w tym czasie gimnazjum już nie będzie istniało gdyż wygaszone zostanie w 2019. Jak prawnie przeprowadzić to orzeczenie i decyzję organu prowadzącego, co zrobić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe