Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Księga arkuszy ocen. I. Od 1 września 2017 roku uczniowie opuścili szkołę podstawową. Gdzie w świetle przepisów umieścić ich arkusze ocen? II. Jak postąpić z arkuszami ocen uczniów z roku szkolnego 2013-2014? Czy według roku urodzenia ucznia czy ukończenia szkoły?
Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie w br. szkolnym, proponujemy ich szczegółową analizę.Ad. 1.Na arkuszach należy odnotować informację przyczynę opuszczenia szkoły i założyć księgę wg dotychczasowych przepisów. Stanowią dokumentację szkoły.Ad. 2.Także obowiązują dotychczasowe przepisy.Zgodnie z § 29 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, Dz.U. z 2017 r., poz. 170 arkusze ocen uczniów szkoły podstawowej, założone na drukach według dotychczasowych wzorów, są prowadzone na tych drukach do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole. Dla szkoły oznacza to następujące obowiązki: w dotychczasowym druku nie wypełnia się arkusza odnośnie ostatniej klasyfikacji rocznej (równoznacznej z ukończeniem szkoły); należy dołożyć do środka arkusza i ponumerować karty, na których będą odnotowywane przedmioty i oceny klasyfikacyjne, które nie zmieściły się na poprzednich kartach z druku.Arkusze ocen uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, założone na drukach według dotychczasowych wzorów, są prowadzone na tych drukach do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole na zasadach obowiązujących wówczas.Arkusze ocen ucznia lub słuchacza mają format A4 (210 × 297 mm), z tym że w przypadku arkuszy ocen założonych na drukach według wzorów nr 63h i 63i określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia strony pierwsza i ostatnia mają format A4 (210 × 297 mm), a kolejne strony mają format A3 (420 × 297 mm). Arkusze ocen wypełniane pismem komputerowym są drukowane jednostronnie.Na arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej lub semestralnej uzyskanych w klasie programowo najwyższej lub semestrze programowo najwyższym szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej, z uwzględnieniem przepisów § 7 rozporządzenia.Do arkuszy ocen uczniów gimnazjum założonych na drukach według wzorów nr 55a i 56a określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, sporządzoną i podpisaną przez nauczyciela – opiekuna projektu edukacyjnego, zawierającą rok szkolny, w którym projekt edukacyjny był realizowany, i temat projektu edukacyjnego, a w przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego – informację o tym zwolnieniu.Szkoła zakłada księgi arkuszy ocen.Księga arkuszy ocen zawiera ułożone w porządku alfabetycznym wykazy uczniów, a w przypadku szkoły dla dorosłych– wykazy słuchaczy, wszystkich oddziałów, którzy w danym roku szkolnym ukończyli lub opuścili szkołę, oraz ich arkusze ocen. Na pierwszej stronie księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację: „Księga arkuszy ocen uczniów albo słuchaczy, którzy w ………… roku szkolnym ukończyli lub opuścili szkołę”.Na końcu księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację:„Księga zawiera:1) .................... arkuszy ocen uczniów albo słuchaczy, którzy ukończyli szkołę;(podać liczbę)2) .................. arkuszy ocen uczniów albo słuchaczy, którzy z różnych przyczyn opuścili szkołę.”.(podać liczbę)Adnotację na końcu księgi arkuszy ocen opatruje się pieczęcią szkoły oraz pieczątką i podpisem dyrektora szkoły.Do protokołu z egzaminu klasyfikacyjnego dołącza się odpowiednio pisemne prace ucznia, zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia i zwięzłą informację o wykonaniu przez ucznia zadania praktycznego. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.Do protokołu z egzaminu poprawkowego dołącza się odpowiednio pisemne prace ucznia, zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia i zwięzłą informację o wykonaniu przez ucznia zadania praktycznego. Protokół stanowi załącznik do arkusza ocen ucznia.
Podstawa prawna:1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności § 29; pkt 23-25.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uchwałą Rady Gminy dnia 27.01.2020 r. podjęto zamiar likwidacji szkół.
W związku z realizacją swoich obowiązków tj. do dnia 28 lutego br. organ prowadzący musi powiadomić rodziców uczniów o zamiarze likwidacji szkoły.
Proszę o podanie podstawy prawnej, która zmusza dyrektora szkoły do podania danych rodziców łącznie z adresami rodziców uczniów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor niepublicznego przedszkola musi zgłaszać zmiany w statucie do wydziału edukacji? Zapisy dotyczą zmiany np. powołania rady pedagogicznej itp.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoły niepubliczne maja obowiązek składania rocznych sprawozdań finansowych i merytorycznych z działalności szkoły podczas sesji rady gminy ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie dotyczące ważności orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dotyczące ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim wydane prze 1 września 2017 r. Poradnia wydając orzeczenie nie użyła zwrotu , że wydaje na II etap edukacyjny ani, że do ukończenia szkoły podstawowej.Zespół orzekający użył zapisu do ukończenia VI klasy szkoły podstawowej. Czy mimo to należy zgodnie z ar. 312 Prawo Oświatowego uważać , że orzeczenie jest ważne do ukończenia szkoły podstawowej, czyli VIII klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie Przedszkola Niepublicznego można umieścić zapis: Dyrektorem Przedszkola jest Organ Prowadzący? Nasze przedszkole jest małe i nie zatrudniamy dyrektora, wszystkie obowiązki dyrektora sprawuje organ prowadzący. Czy w przyszłości jak bym jednak chciała zatrudnić osobę na stanowisko dyrektora to trzeba w statucie dodatkowo coś zapisać? Proszę o rozwianie moich wątpliwości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe