Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mając grupę 25 dzieci w wieku 3-6 lat jednym oddziale przedszkola do jakiego oddziału przypisuję dzieci w SIO - do oddziału "0" czy poniżej "0"?
Odpowiedź na pytanie znajduje się w Instrukcji wprowadzania i przekazywania danych w systemie informacji oświatowej przy użyciu programu SIO wersja 3.24 (marzec 2018r.).
Tabela U3.3. Dzieci w przedszkolach według oddziałów podobnie jak tabela U3.1 jest tabelą wielokrotną. W przypadku występowania w przedszkolu/oddziale przedszkolnym oddziałów różnego rodzaju dla każdej grupy oddziałów trzeba wypełnić tabelę U3.3 osobno. W wierszu 2 należy wykazać dzieci realizujące program rocznego przygotowania przedszkolnego, natomiast w wierszu 1 pozostałe dzieci. W tabeli U3.3 wystąpią ułamkowe wartości oddziałów, gdyż do jednego oddziału uczęszczają dzieci wykazane w wierszu 1 i 2.
Podstawa prawna:
Instrukcja wprowadzania i przekazywania danych w systemie informacji oświatowej przy użyciu programu SIO wersja 3.24 (marzec 2018r.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie kroki podejmuje dyrektor w stosunku do nauczyciela, na którego wpłynęły oficjalne skargi ze strony uczniów i rodziców. Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Klasa ósma przygotowała przedstawienie i chce je wystawić dla uczniów szkoły sprzedając bilety wstępu, z których cały dochód będzie przeznaczony na rehabilitację niepełnosprawnego kolegi z klasy. Przedstawienie miałoby odbyć się w czasie wybranych lekcji, bilety rozprowadzaliby wychowawcy klas. Czy dyrektor może wyrazić zgodę na sprzedaż biletów i wystawienie spektaklu podczas lekcji? Czy są potrzebne jakieś specjalne pozwolenia, zgody, dokumenty?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy byłaby możliwość zamieszczenia wzoru IPET?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy umieszczenia przedmiotów rozszerzonych w arkuszu ocen i na świadectwie. Jak rozwiązać kwestię biologii w zakresie rozszerzonym w klasie pierwszej technikum, przy czym rozszerzenie jest oczywiście realizowane po półroczu, czyli w momencie zrealizowania obowiązkowych godzin z zakresu podstawowego? Reasumując, do półrocza uczeń realizuje biologię w zakresie podstawowym a od drugiego półrocza realizuje zakres rozszerzony.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica przyszła do trzeciej klasy gimnazjum po 10 latach nauki za granicą. Tam miała inne przedmioty niż u obowiązują u nas. W trzeciej klasie ma wszystkie przedmioty oprócz muzyki, techniki i plastyki, ponieważ realizowane one były w klasie I i II. Czy można ją zwolnić z tych przedmiotów, czy musi zdawać egzaminy klasyfikacyjne. Co wpisać na świadectwie kończącym szkołę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe