Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytania dotyczące statutu szkoły: 1) Jaka jest procedura uchwalania statutu ośmioletniej szkoły podstawowej? 2) Czy organizacje związkowe (ZNP) mają kompetencje i obowiązek opiniowania statutu szkoły? 3) Czy statut ośmioletniej szkoły podstawowej uchwalony po 30 listopada 2017 należy przekazać do organu prowadzącego i kuratorium? Proszę o wyjaśnienie oraz podanie podstawy prawnej we wspomnianych kwestiach.
W sytuacji opisanej w pytaniu, należy wydać jednolity tekst statutu wg procedur przewidzianych w końcowych ustaleniach aktualizowanego statutu.Projekt zmian opracowuje reda pedagogiczna na podstawie kompetencji ustawowych, następnie je uchwala.Rada pedagogiczna przygotowuje projekt statutu szkoły lub placówki albo jego zmian i przedstawia douchwalenia radzie szkoły lub placówki.Żadne związki zawodowe nie posiadają kompetencji, o których mowa w pytaniu.Niektóre organy nadzoru pedagogicznego oraz organy prowadzące nie wymagają udostępniania znowelizowanego dokumentu, związku z tym należy zasięgnąć informacji we właściwych organach. Ponieważ statut jest dokumentem podlegającym upublicznianiu, jest bowiem aktem prawa wewnątrzszkolnego, należy je opublikować w sposób opisany w statucie.
Podstawa prawna:USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (ze zm.), w szczególności art. 72.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę podać zakres czynności asystenta nauczyciela w kl. I-III szkoły podstawowej ( wpis do statutu).
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, zwracam się do Państwa z prośbą o pomoc w zakresie zapisu w oświadczeniu znajdującym się w szkolnym regulaminie wycieczek szkolnych. W 2018r. w grudniu zarządzeniem Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 5 w Redzie wprowadziłam regulamin wycieczek szkolnych w życie. Przez cały czas obowiązywania regulaminu żaden z Rodziców nie miał uwag dotyczących treści tego regulaminu, jak również nikt nie zgłaszał uwag co do treści OŚWIADCZENIA RODZICÓW WYRAŻAJĄCEGO ZGODĘ NA WYJAZD DZIECKA.
W chwili obecnej Rodzice uczniów klas I-III domagają się usunięcia z oświadczenia Rodzica o wyrażeniu zgody na udział w wycieczce, zapisu który brzmi następująco: "Biorę odpowiedzialność finansową za szkody materialne wynikające z nieprzestrzegania regulaminu wycieczki spowodowane umyślnie przez moje dziecko". Zdaniem większości Rodziców zapis taki jest niedopuszczalny. Uzasadnienie Rodziców jest takie, że dzieci do osiągnięcia 13 lat nie ponoszą odpowiedzialności za swoje czyny, gdyż nie można postawić im zarzutu winy. Wyłączenie ich odpowiedzialności za wyrządzoną szkodę stanowi wyraz przekonania, iż osoby takie ze względu na swój stopień rozwoju psychofizycznego nie mogą same właściwie kierować swym postępowaniem. Tak wiec wyłączenie możliwości przypisania winy małoletniemu przed ukończeniem 13 lat, nie oznacza automatycznie obciążenia odpowiedzialnością za wyrządzoną przez nich szkodę jego rodziców czy opiekunów. Bowiem za szkody te odpowiedzialny jest tylko ten, kto z mocy ustawy lub umowy jest zobowiązany do nadzoru nad małoletnim i tylko wtedy, gdy nadzoru tego nie wykonywał starannie. Zgodnie z tym, co zostało powyżej przytoczone Rodzice wnioskują o przyjrzenie się tematowi i stosowną korektę oświadczenia. Bardzo proszę o pomoc w rozstrzygnięciu, czy taki zapis w regulaminie wycieczek szkolnych jest właściwy, czy należy go usunąć. Z wyrazami szacunku Dyrektor Szkoły Podstawowej nr 5 w Redzie
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o podstawę prawną statutu ośmioletniej szkoły podstawowej,od września 2017r.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Wzór Regulaminu pracy nauczycieli.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła została przekształcona z 6 w 8letnią. Czy uchwalony nowy statut powinien zostać przekazany do Kuratorium Oświaty? Jeśli tak to w jakim terminie? Czy pod statutem powinna podpisać się rada pedagogiczna?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe