Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie dotyczące świadectwa pracy. Zaczynałam pracę 31 lat temu i nie otrzymałam z 2 szkół świadectw pracy (pracowałam po 1 roku w każdej - w tej samej gminie). Druga ze szkół została zlikwidowana i podobno pierwsza przejęła dokumentację. Teraz okazało się, ze ani w Urzędzie Gminy, ani w tej drugiej szkole nie ma moich akt osobowych, tylko listy płac w archiwum szkoły. Dyrektor oświadczył, że na tej podstawie nie może mi wystawić duplikatu świadectwa pracy. Czy ma rację? Ponadto w domu mam jeszcze kilka dokumentów z tamtych lat, np. umowy o pracę, zaświadczenia o zarobkach, dodatkach przyznanych, a także książeczkę ubezpieczeniową z pieczątkami szkół. Czy na tej podstawie mogę domagać się duplikatów świadectw pracy? Czy zakład pracy może odmówić wystawienia świadectwa pracy/jego duplikatu? Jak załatwić tę sprawę?
Należy przedstawić wszelką posiadaną dokumentacją dyrektorowi szkoły, który jest następcą prawnym zlikwidowanej szkoły, ponieważ wystawienie i wydanie oryginału świadectwa pracy należy do następcy prawnego pracodawcy i wymaga analizy dokumentów potwierdzających fakt i termin zatrudnienia – art. 231 § 1 w zw. z art. 97 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm. Duplikat jest odpisem wydanego świadectwa, a z treści pytania wynika, że nie wydano oryginału świadcetwa, czyli nie ma też dokumentu, na podstawie którego można by było sporządzić jego kopię (odpis) - § 6 rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 1289 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel po Akademii Sztuk Pięknych może uczyć techniki w szkole podstawowej?
- Nauczyciel pracujący w szkole od wielu lat od 1.09 zostaje kierownikiem praktycznej nauki zawodu (stanowisko kierownicze). Czy należy naliczyć dodatkowy urlop wypoczynkowy od września, czy potraktować ten, który wykorzystał jako nauczyciel za pełen wykorzystany w tym roku i zacząć naliczanie urlopu w nowym wymiarze od stycznia?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie związane z przywróceniem pracownika na stanowisko. Postanowienie komisji dyscyplinarnej nakazuje mi przywrócić pracownika do pracy. Nadmieniam, że nauczyciel został uznany winny i została mu wymierzona najmniejsza kara dyscyplinarna. Czy w tym przypadku mogę: przywrócić go do pracy, ale na inne stanowisko i w takim samym wymiarze (ma kwalifikacje) oraz jak powinna wyglądać taka decyzja (co powinna zawierać) i do kogo służy mu odwołanie? W jakim czasie muszę tę decyzję pracownikowi dostarczyć (jeszcze nie otrzymałam pisma). Proszę o pilną odpowiedź.
- Powrót po urlopie rodzicielskim.
1. Nauczycielka - logopeda przebywająca obecnie na urlopie macierzyńskim i rodzicielskim wraca do pracy w marcu 2019 r. Na jej zastępstwo została zatrudniona inna osoba. Dyrektor chciałby, żeby umowa z zastępującym logopedą trwała do końca zajęć dydaktycznych w 2019 r. ze względu na specyfikę stanowiska (zmiana w trakcie roku szkolnego nie byłaby dobra dla uczniów). Mając na względzie fakt, iż po urlopie związanym z rodzicielstwem należy zapewnić pracownikowi powrót na to samo stanowisko, czy w sytuacji, kiedy nauczycielka sama napisze prośbę o przeniesienie (po powrocie) na stanowisko wychowawcy świetlicy - nie będzie to błędem, a jeśli nie będzie, to kiedy powinna zwrócić się z taką prośbą do pracodawcy - w maju 2018, kiedy trwa ruch kadrowy?
2. Jak postąpić w sytuacji, kiedy dla nauczycielki wracającej do pracy po urlopie rodzicielskim nie ma stanowiska, które uprzednio zajmowała. Sytuacja dotyczy edukacji wczesnoszkolnej. Obecnie w szkole jest 6 oddziałów (klas) III, natomiast przewidywana liczba oddziałów (klas) I w r. sz. 2018/2019, to zaledwie 3.
2a. Jaką podstawę prawną wypowiedzenia należy zastosować w stosunku do pozostałych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, kiedy większość z nich, to nauczyciele mianowani i niestety nie będzie dla nich zatrudnienia w edukacji wczesnoszkolnej (obecnie 6 oddziałów II, w nowym roku szkolnym klas I zaledwie 3)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi kończy się ważność książeczki sanepidowskiej. Czy pracodawca ma obowiązek skierować tego nauczyciela na takie badanie i pokryć koszty tego badania ? Umowa na czas nieokreślony.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe