Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam w klasie trzeciej chłopca z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim. Mama ucznia w rozmowie przekazała mi informację, iż chce aby uczeń powtórzył klasę trzecią, ale chce go przenieść do szkoły specjalnej. Moje pytanie brzmi: Czy mam go promować i jakie dokumenty, oraz jaki jest termin na przygotowania tych dokumentów, żebym nic nie zaniechał? Będę wdzięczna za odpowiedź łącznie z podstawą prawną.
- Kwestię promowania ucznia klas I-III reguluje reguluje art. 23 oraz 44o. ustawy o systemie oświaty, a także MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych mówiący, że w wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem jego zdrowia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału. Zatem, jeśli rodzice złożą taki wniosek, a uzyska on poparcie nauczyciela – to rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu w/w dziecka.
- Jeśli rodzic chce, aby z dniem 1 września 2017r. jego dziecko było uczniem szkoły specjalnej to musi zgłosić się do tej szkoły po zakończeniu roku szkolnego i dokonać stosownego zapisu dziecka. Powinien wtedy złożyć świadectwo ukończenia (lub nie) klasy III wraz z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Dopiero wtedy dyrektor „starej” szkoły – mając informację, że uczeń został przyjęty do nowej szkoły - powinien przekazać rodzicowi za pokwitowaniem, lub przesłać do szkoły specjalnej jedynie odpis lub kopię własnego arkusza ocen (poświadczoną za zgodność z oryginałem), prowadzonego dla tego ucznia przez okres jego nauki w tej szkole. Oryginał arkusza ocen pozostaje w szkolnym archiwum. Jeśli w szkole znajduje się Karta Zdrowia Dziecka prowadzona przez pielęgniarkę szkolną – to również ją powinien rodzic otrzymać za pokwitowaniem. Innych dokumentów nie przekazuje się. Warto mieć na uwadze, że w wielu placówkach funkcjonują z nakazu organów prowadzących tzw. karty przekazania ucznia i przyjęcia ucznia, mimo, że przepisy rozporządzenia w sprawie obowiązkowej dokumentacji prowadzonej przez szkoły nie wymieniają takich dokumentów. Dlatego w tej sprawie najlepiej skontaktować się z dyrektorem szkoły specjalnej lub wydziałem oświaty starostwa powiatowego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak tworzy się zespoły ds.pomocy psychologiczno pedagogicznej, jak najlepiej organizować pomoc?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Archiwista w szkole dokonał oceny akt w archiwum i przy powołanej komisji złożono wniosek do odpowiedniego dla siebie archiwum państwowego o wydanie zgody na brakowanie dokumentacji niearchiwalnej. Uzyskano pozytywną zgodę na brakowanie dokumentacji. W związku z tym, czy pracownik archiwum wraz z powołaną przez dyrektora placówki komisją może samodzielnie zniszczyć dokumenty (np. w niszczarce lub je spalić) czy musi zlecić tę czynność odpowiedniej firmie z zewnątrz? Jeżeli można to zrobić to samemu, to jakie dokumenty należy sporządzić ze zniszczenia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń kończący szkołę dawną ZSZ (zawodową) ma mieć na świadectwie ukończenia szkoły w klasie 3 Szkołę Branżową I stopnia, czy Zasadnicza Szkoła Zawodowa, czy Szkoła Branżowa I Stopnia z oddziałami Zasadniczej Szkoły Zawodowe?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła nosi imię byłego lokalnego działacza PZPR. Wśród starszego pokolenia jest ceniony za błyskawiczny rozwój miasta. Co w związku z dekomunizacją dyrektor powinien wykonać?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie procedury przyjęcia nowego statutu przez radę pedagogiczną. Jak wygląda procedura przekazania statutu organowi prowadzącemu i organowi nadzoru pedagogicznego? Statut dotyczy tzw. starego zespołu szkół, który jednak po ostatniej reformie ma inną strukturę, dotychczas w jego skład wchodziła szkoła podstawowa i gimnazjum, a po zmianach przepisowych i na mocy postanowień rady gminy w chwili obecnej tworzą go szkoła podstawowa i przedszkole. Statut został opracowany przez radę pedagogiczną. Statut ma część ogólną dla Zespołu i oddzielne statuty dla przedszkola i szkoły podstawowej. Czy taka struktura tego dokumentu jest na pewno prawidłowa? Proszę także o podanie podstaw prawnych, wzorów uchwał dla opisanych wyżej działań.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe