Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam w szkole ucznia, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną umiarkowanego stopnia.Orzeczenie to było wydane do ukończenia klasy VI szkoły podstawowej. W roku szkolnym 2018/2019 uczeń ukończył klasę VI. Czy uczeń musi być ponownie zbadany i mieć nowe orzeczenie? Po rozmowach z poradnią dowiedziałam się, że to zależy od dyrektora, oni taki zapis w orzeczeniu mogą interpretować jako zakończenie nauki w szkole podstawowej, ponieważ przy wydawaniu orzeczenia szkoła podstawowa kończyła się na kasie VI.
Na podstawie art. 312 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 ze zm. orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydane przed dniem 1 września 2017 r. na okres II etapu edukacyjnego (do VI klasy szkoły podstawowej) - zachowują ważność do czasu zakończenia kształcenia w szkole podstawowej. Stanowisko poradni jest więc sprzeczne z powołanym przepisem przejściowym, gdy orzeczenie zostało uzyskane przed 1 września 2017 r.; w takiej sytuacji uczeń/uczennica nie musi uzyskiwać nowego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego do czasu zakończenia nauki w szkole podstawowej, ponieważ obecne orzeczenie, wydane przed reformą oświaty, obowiązuje do ukończenia VIII klasy. Poradnia miałaby rację jedynie, gdyby po dniu 1 września 2017 r. zostało wydane orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego na okres krótszy niż cały II etap edukacyjny, np. na okres roku szkolnego 2018/2019 (VI klasa). W związku z tym należy upewnić się, czy treść orzeczenia ucznia/uczennicy odnośnie okresu, w jakim zachodzi potrzeba kształcenia specjalnego, obejmuje II etap edukacyjny lub klasy IV-VI, zgodnie z organizacją szkoły podstawowej przed reformą oświaty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy prawidłowo numerować rozporządzenia, decyzje, uchwały? W jaki sposób nadawać numery?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie, czy arkusze ocen uczniów gimnazjum należy zszywać.
Pozdrawiam Ewa Kowalik
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi z autyzmem ( klasa I SP) oraz uczniowi zagrożonemu niedostosowaniem społecznym w szkole niepublicznej( na prawach szkoły publicznej) można zorganizować zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia?
Jakie dokmenty byłyby wymagane?
Z góry dziękuje za odp.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór umowy zawieranej przez rodziców dzieci z dyrektorem przedszkola.Czy w umowie można wprowadzić zapis dotyczący stosowania kary umownej za przekroczenie czasu zadeklarowanego przez rodziców, oraz za pozostawienie dziecka w przedszkolu po godzinach jego otwarcia.Czy w ogóle można wymagać od rodziców zadeklarowania czasu pobytu dziecka w przedszkolu?
Z góry dziękuję za pomoc. bb
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, jak mam postąpić w sytuacji, gdy dwoje skłóconych rodziców w trakcie rozwodu podaje sprzeczne informacje na temat zgody na uczęszczanie 5-letniej córki do przedszkola. Matka chce, aby córka przychodziła do przedszkola, i ją przyprowadza, a ojciec mailem poinformował mnie, że wycofuje zgodę na przychodzenie dziecka do przedszkola w czasie pandemii. Dziecko jest przyjmowane, gdy przyprowadza je matka (czy powinnam odmówić przyjęcia go do przedszkola i odesłać do domu?), a ojciec mailowo wyraża pretensje do mnie i grozi odpowiedzialnością, jeśli córka zachoruje na COVID-19. Dodam, że w sprawie konfliktu rodziców i ich walki ze sobą skierowałam już wniosek o wgląd w sytuację tej rodziny do sądu rodzinnego – na razie bez żadnych skutków ani odpowiedzi.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe