Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mamy w przedszkolu kuchnię, w której pracują 4 osoby. Do 30.08. 2019 r. Panie wykonywały pracę w kuchni na terenie przedszkola, ale zatrudnione były w Szkole Podstawowej na terenie tej samej gminy. Od 1.01.2020 r.zostały pracownikami przedszkola. W szkole nie rozwiązano z nimi umowy (dlatego nie mogę z nimi zawrzeć nowej). Dyrektor szkoły twierdzi, że zostały one przeniesione i nie trzeba zawierać nowej umowy - stara umowa obowiązuje nadal. Moim zdaniem powinny dostać świadectwo pracy ze szkoły i być zatrudnione w przedszkolu. Czy słusznie?
Pracownicy zatrudnieni ma stanowiskach obsługi nie mogą być przenoszeni do innego pracodawcy za porozumieniem dyrektorów jednostek oświatowych, ponieważ tryb ten obejmuje jedynie pracowników na stanowiskach urzędniczych (art. 22 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, Dz. U. z 2019 r., poz. 1282), a w związku z tym najprawdopodobniej takiego przeniesienia dokonano bez podstawy prawnej. W takiej sytuacji dyrektor przedszkola powinien zawrzeć z pracownicami umowy o pracę (art. 68 ust. 5 pkt 1ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm.), a dyrektor szkoły podstawowej – rozwiązać; działania obydwu dyrektorów są niezależne od siebie. Z kolei kontynuacja zatrudnienia bez rozwiązania dotychczasowych stosunków pracy miałaby miejsce jedynie w sytuacji przejęcia przez przedszkole części szkoły podstawowej jako pracodawcy, czyli przejęcia zadań stołówki szkolnej wraz z personelem na podstawie art. 231 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm. Natomiast w przypadku jednostek budżetowych takie działania musiałyby nastąpić z udziałem organu prowadzącego, odpowiedzialnego za działanie obydwu placówek i musiałyby obejmować procedurę likwidacji części szkoły w trybie art. 89 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy od września 2018 r. w przedszkolu niepublicznym mogę zatrudnić logopedę, rehabilitanta i psychologa na umowę zlecenie? Osoby te są zatrudnione w pełnym wymiarze w placówkach publicznych (państwowych).
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o opinię dot. kwestii wymiaru kolejnego urlopu wypoczynkowego i sposobu jego udzielenia pracownikowi niepedagogicznemu.
Pracownik z kilkunastoletnim stażem pracy zmienił pracę w ciągu roku kalendarzowego, tj. 1 kwietnia.
U poprzedniego pracodawcy wykorzystał urlop w wymiarze proporcjonalnym (7 dni tj. 26/12x3 m-ce).
U kolejnego pracodawcy przysługuje mu 19 dni urlopu, wyliczone jako urlop proporcjonalny do okresu zatrudnienia w roku podjęcia pracy.
Czy prawidłowe jest uznanie, że prawo do urlopu u kolejnego pracodawcy pracownik nabywa z pierwszym dniem pracy i można mu udzielić urlopu w należnym wymiarze w dowolnym momencie zatrudnienia, niezależnie od czasu przepracowanego?
Czyli, czy pracownik może np. w miesiącu czerwcu wnioskować o urlop w liczbie 10 dni? Czy jednak do takiej ilości urlopu będzie miał prawo dopiero w sierpniu (26/12x5 m-cy)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka odbywająca staż na awans zawodowy przebywa na zwolnieniu chorobowym od 04.12.2014. Czy podstawą do wstrzymania dodatku funk. opiekuna stażu jest art.9d ust. 5 KN, czy może jest inna podstawa prawna?
- W 2014 r. jeden z nauczycieli przeszedł na emeryturę (otrzymał wtedy wszystkie należne odprawy). Ze względu na to, że było sporo godzin na wakacie został ponownie zatrudniony na 1/2 etatu na okres 5 lat. W tym roku doszło do zmian z sześciolatkami oraz zmniejszeniem o jeden oddział w klasie VI, w ten sposób znacznie ubyło godzin tak, iż zabrakło ich dla nauczycieli zatrudnionych na stałe. W związku z tym podjąłem decyzję o zwolnieniu nauczyciela emeryta. Czy w tym przypadku ma ów nauczyciel prawo do odprawy w zakresie art. 20 ust. 1 pkt 2, czy na innej podstawie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 października 2018 r., które zmienia rozporządzenie w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. 2018 poz. 2140) obliguje do odbycia przez wszystkich pracowników szkoły obowiązkowego szkolenia z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Jeżeli nauczyciel pracuje w dwóch szkołach to w każdej z nich powinien takie szkolenie odbyć, czy wystarczy tylko jedno? Jak długo ważne jest szkolenie?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe