Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy kwalifikacji nauczyciela do terapii logopedycznej dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym w oddziale przedszkolnym w szkole ogólnodostępnej. Chłopiec jest nauczany indywidualnie, w domu. Czy wymagane są dodatkowo kwalifikacje pedagogiki specjalnej?
W opisanej sytuacji nie są wymagane od logopedy dodatkowe kwalifikacje z pedagogiki specjalnej, albowiem zgodnie z zapisami rozporządzenia MEN w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (….) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy - bez względu na typ placówki oświatowej, w której jest on zatrudniony – posiada osoba, która ma ukończone:
- studia magisterskie w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne
lub
- studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne
lub
- studia pierwszego stopnia w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne
lub
- studia pierwszego stopnia na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe w zakresie logopedii oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób mogę zobowiązać nauczycieli do pracy z uczniem zdolnym lub wymagającym wsparcia, jeśli nie mogę zaproponować prowadzenia dodatkowych płatnych zajęć pozalekcyjnych? W jaki sposób i kiedy na przykład nauczyciel ma pracować z uczniem przygotowującym się do konkursu przedmiotowego?
- Czy nauczyciel dyplomowany może pracować w szkole tylko na 1/2 etatu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Witam,
czy nauczyciel, który ukończył studia wyższe na kierunku pedagogika w zakresie pedagogiki rewalidacyjnej, a ponadto 2-semestralne studia podyplomowe w zakresie komputeryzacji kształcenia specjalnego, uzyskując jednocześnie uprawnienia i kwalifikacje do prowadzenia zajęć dydaktycznych z zakresu technologii informacyjnych, informatyki z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych w placówkach kształcenia specjalnego oraz instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, formach pozalekcyjnych i szkolnych posiada kwalifikacje do nauczania informatyki w szkołach wchodzących w skład młodzieżowego ośrodka wychowawczego? Z góry dziękuję za odpowiedź.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel z pensum 18h prowadzi dodatkowo zajęcia rewalidacyjne. Z jakiego pensum ma mieć przydzielone te dodatkowe godziny?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dodatek motywacyjny dla nauczycieli musi być wypłacany obligatoryjnie każdemu nauczycielowi miesięcznie? Bardzo proszę o uzasadnienie odpowiedzi.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe