Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy organizacji egzaminu klasyfikacyjnego dla ucznia realizującego obowiązek szkolny poza szkołą. Wiem z rozporządzenia, że przeprowadza się egzaminu z plastyki, muzyki, techniki i wychowania fizycznego. Co wobec tego wpiszemy na świadectwie?
Na świadectwie należy w miejscach, o których mowa w pytaniu należy wstawić poziomą kreskę.W wierszach, które nie są wypełnione, wstawia się poziomą kreskę, a w przypadku:1) zwolnienia ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się wyraz odpowiednio „zwolniony” albo „zwolniona”;2) nieklasyfikowania ucznia z zajęć edukacyjnych – w wierszu przeznaczonym na wpisanie oceny z tych zajęć wpisuje się wyraz odpowiednio „nieklasyfikowany” albo „nieklasyfikowana”;3) zwolnienia ucznia gimnazjum z realizacji projektu edukacyjnego – w wierszu przeznaczonym na wpisanie tematu projektu edukacyjnego wpisuje się wyraz odpowiednio „zwolniony” albo „zwolniona”. W przypadku niewypełnienia kilku kolejnych wierszy można je przekreślić ukośną kreską, z wyjątkiem pierwszego i ostatniego wolnego wiersza, w których wstawia się poziome kreski.
Podstawa prawna:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności § 17.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel, który ma studia podyplomowe z informatyki może odmówić nauczania tego przedmiotu? Chodzi zarówno o przypadek , kiedy nauczyciel ma pełny etat swojego podstawowego przedmiotu jak i wtedy kiedy uzupełnia etat kilkoma godzinami informatyki.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w klasie I szkoły podstawowej otrzymał zgodę na edukacje domową (art. 37 ustawy Prawo oświatowe). Czy w klasie IV konieczny będzie ponowny wniosek rodzica i kolejna zgoda na edukację domową, czy ta wydana w klasie pierwszej obowiązuje do końca szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy łączenie rady pedagogicznej klasyfikacyjnej i plenarnej jest wykroczeniem prawnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy realizacji podstawy programowej w liceum niepublicznym (z uprawnieniami szkół publicznych) w oddziale po szkole podstawowej. W szkole jest jeden odział. Młodzież po szkole podstawowej (z tego oddziału) wybiera przedmioty realizowane na poziomie rozszerzonym. Wszyscy obowiązkowo realizują język angielski na poziomie rozszerzonym i jeden przedmiot do wyboru: biologię lub historię lub polski lub matematykę. Pytanie dotyczy sposobu realizacji tych przedmiotów. Czy istnieje możliwość, aby cała grupa (ci, którzy realizują np. biologię na poziomie rozszerzonym i reszta oddziału) mieli wspólnie jedną godzinę biologii realizowanej na poziomie podstawowym, a pozostałe 2 godziny realizują tylko te osoby, które wybrały biologię rozszerzoną? Analogicznie z pozostałymi przedmiotami. Razem godziny z podstawy osobno godziny rozszerzone. Jeżeli nie ma takiej możliwości, to jaka jest podstawa prawna?
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz. U. 2012, poz. 204), w załączniku 12 do tego rozporządzenia określono Ramowy Plan Nauczania dla Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych.
Zgodnie z powyższym załącznikiem, przedmioty w zakresie rozszerzonym: język polski, język obcy nowożytny, język mniejszości narodowej, etnicznej lub język regionalny i matematyka są realizowane w semestrach I–VI równolegle z tymi przedmiotami w zakresie podstawowym. Tym samym istnieje możliwość realizacji tychże przedmiotów w sposób opisany w zadanym pytaniu.
Natomiast przedmioty w zakresie rozszerzonym: historia, wiedza o społeczeństwie, geografia, biologia, chemia, fizyka i informatyka są realizowane po uprzednim zrealizowaniu tych przedmiotów w zakresie podstawowym. Tym samym nie ma możliwości realizacji nauczania tychże przedmiotów w sposób opisany w zadanym pytaniu, albowiem przepisy w pierwszej kolejności nakładają obowiązek zrealizowania programu na poziomie podstawowym.
Odpowiedz eksperta dotyczyła oddziału po szkole gimnazjalnej, kiedy faktycznie niektóre przedmioty na poziomie rozszerzonym można było realizować dopiero od klasy 2 po zakończonym poziomie podstawowym. Moje pytanie dotyczyło oddziału po szkole podstawowej kiedy poziom podstawowy np z biologii realizowany jest przez 3 lata. Bardzo proszę o odpowiedz na moje pytanie dla nowej , nowej pp
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca klasy może wydrukować swoje nazwisko i imię na świadectwie ucznia, w rubryce wychowawca klasy (opiekun) nie podpisując go własnoręcznie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe