Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Moje pytanie dotyczy procedur wypłacania premii regulaminowej pracownikom niepedagogicznym. Każdemu pracownikowi o ile dobrze wypełnia swoje obowiązki przysługuje premia w wysokości 20% (tak ma zapisane w umowie). Jak należy wobec tego postępować w sytuacji, gdy pracownik jest na zwolnieniu lekarskim np. 7 dni? A jak w sytuacji gdy jest na urlopie macierzyńskim lub kilkumiesięcznym zwolnieniu? Czy właściwy jest zapis w regulaminie, że za każdy dzień zwolnienia lekarskiego pracownik traci 1% premii?
Zasady wypłacania premii regulaminowej określa pracodawca. Wśród nich może znaleźć się zapis o obniżeniu premii za każdy dzień absencji chorobowe (choć najczęściej stosowany jest dłuższy okres, np. tygodniowy). Takie dłuższe zwolnienia bardziej obciążają pozostałych pracowników, którzy wykonują pracę za nieobecną osobę.
W przypadku nieobecności takich jak urlop macierzyński czy kilkumiesięczne zwolnienie pracodawca nie płaci premii, ponieważ pracownik nie otrzymuje wynagrodzenia lecz stosowny zasiłek (macierzyski, chorobowy).
Wątpliwości budzi jedynie zapis w umowie. Powinien on brzmiec: premia do 20% wypłacana zgodnie z regulaminem premiowania albo premia regulaminowa w wysokości do 20%.
Jeżeli pracownik ma wpisane w umowie, że jednym ze składników wynagrodzenia jest premia w wysokości 20%, to może domagać się wypłaty tego składnika.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź: 1/ od 01.09.2017r. będzie zatrudniony ksiądz jako nauczyciel religii. Przedłożył dokumenty dotyczące Jego stażu pracy: - 01.09.1984r. do 31.08.1991r. pełen etat nauczyciel religii, - 01.09.1991 r. do 31.08.1997r. pełen etat nauczyciel religii( nieodpłatna nauka religii w liceum), - 01.10.1997 r. do 31.08.1998 r. 6/18 nauczyciel religii, - 01.09.1998 r. do 31.08.2000 r. 10/18 nauczyciel religii, - 01.09.2000 r. do 31.08.2002 r. 4/18 nauczyciel religii, - 01.09.2006 r. do 31.07.2007r. 10/18 nauczyciel religii. Proszę o odpowiedź jaki będzie miał staż pracy od 01.09.2017r. do wysługi lat i nagrody jubileuszowej i czy zalicza się też nieodpłatne prowadzenie zajęć z religii w liceum.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dnia 26 listopada 2014 r. uzyskał akceptację komisji kwalifikacyjnej na stopień nauczyciela dyplomowanego. Po egzaminie uzyskał zaświadczenie potwierdzające ten fakt. Czy na podstawie tego zaświadczenia można podwyższyć wynagrodzenie zasadnicze nauczyciela od 1.01.2015 r. Czy musi przedstawić akt nadania stopnia awansu zawodowego?
- Czy nauczyciel posiadający ukończone studia podyplomowe w zakresie historii może uczyć w ośmioletniej szkole podstawowej wos-u? W latach 1999-2007 uczył wos-u w gimnazjum, bo kwalifikacje uznał dyrektor szkoły, w aktach osobowych brak informacji o zbliżeniu lub uznaniu kwalifikacji.
- Czy nauczycielce, która została zatrudniona jako nauczyciel w-f i religii (w takiej kolejności przedmiotów), można przyznać wychowawstwo. Nadmienię, że nauczycielka ma 8 godz. w-f i 10 godz. religii?
- Od 01.09.2013r. do 31.08.2018r. pełnię funkcje dyrektora wygaszanego gimnazjum. Od 01.09.2018r organ prowadzący zamierza dalej powierzyć mi obowiązki dyrektora do czasu wygaszenia szkoły. Jako dyrektor realizowałam pensum 8/18. Rozumiem, że pozostałych 10 godzin, z których mogę być tygodniowo rozliczana powinnam przeznaczyć na zarządzanie szkołą. W ubiegłym roku szkolnym obniżono mi dodatek funkcyjny z uwagi na zmniejszenie liczby oddziałów i tym samym zmniejszony zakres czynności administracyjnych i kierowniczych. Domniemam, że po powierzeniu pełnienia obowiązków dyrektora moje pensum nie ulegnie zmianie lecz zostanie mi obniżony dodatek funkcyjny z powodów przedstawionych powyżej. Obecnie otrzymałam również propozycję zatrudnienia od 01.09.2018r. jako specjalista ds. oświaty w urzędzie miasta w innej miejscowości (inny organ prowadzący). Czy podjęcie dodatkowej pracy na tym stanowisku np. w wymiarze ½ etatu w takim przypadku jest możliwe, czy wymaga zgody organu prowadzącego oraz czy nie stoi w sprzeczności z pełnieniem obowiązków dyrektora, gdzie zakładając, że na terenie szkoły będę przebywała np. 3 godz. 45 min. każdego dnia, czyli ponad wymagane pensum 18/18? Bardzo proszę o pilne wskazanie możliwości rozwiązania tej sprawy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe