Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jaki okres opracowuje się indywidualny program zajęć dla dzieci w grupie rewalidacyjno-wychowawczej z niepełnosprawnością głęboką?
Na podstawie § 11 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz. U. z 2013 r., poz. 529), dla każdego uczestnika zajęć rewalidacyjno - wychowawczych opracowuje się indywidualny program zajęć, a także nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym na podstawie dokumentacji zajęć, w tym indywidualnego programu zajęć, nauczyciele prowadzący zajęcia dokonują okresowej oceny funkcjonowania uczestnika zajęć oraz w razie potrzeby modyfikują indywidualny program zajęć. Wynika z tego, że program jest ustalany zasadniczo na okres dłuższy niż trwanie jednego roku szkolnego, a z powodu braku ustalenia okresu jego "obowiązywania", program należy opracować na cały przewidywany czas korzystania z zajęć w danej jednostce oświatowej, wynikający z treści orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, zgodnie z § 16 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 1743 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Statut 8- letniej szkoły podstawowej z włączonymi oddziałami klas 2 i 3 gimnazjum.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Bursa zapewnia, między innymi, opiekę i wychowanie uczniom klas VII i VIII, czy tylko w okresie przejściowym, czy taki obowiązek przyjmowania uczniów tych klas szkoły podstawowej już pozostanie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
W naszej placówce został wprowadzony kodeks etyczny pracowników w ramach kontroli zarządczej. Wszyscy pracownicy zarówno pedagogiczni jak i administracyjno- obsługowi podpisali oświadczenia o zapoznaniu się z jego treścią i zobowiązali się do przestrzegania . Związki zawodowe twierdzą, że kodeksy etyczne nie powinny być wprowadzone a w szczególności dla nauczycieli. Co mówią na ten temat przepisy prawa ?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Okazało się, że uczennica klasy II gimnazjum jest w ciąży. Na jakiej zasadzie będzie kontynuować naukę? Co będzie, gdy urodzi? Czy ma prawo do jakiegoś urlopu macierzyńskiego? Jak jest to rozliczane w szkole?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 1.Jak powinna wyglądać uchwała rady pedagogicznej wyrażająca zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych . 2. Jak powinna wyglądać uchwała RP dotycząca promowania ucznia szkoły podstawowej i gimnazjum , który nie zdał egzaminu poprawkowego z 1 zajęć obowiązkach.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe