Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakich zasadach można zatrudnić do wykonywania zadań administracyjnych w ramach projektu finansowanego ze środków UE (np. koordynator projektu) osobę, która w danej szkole już jest zatrudniona jako nauczyciel? Czy to może być odrębna umowa na stanowisku pracownika administracyjnego?
Przepis art. 35a KN reguluje jedynie zasady przydzielania nauczycielom realizującym projekt unijny godzin zajęć dydaktycznych w ramach istniejącego stosunku pracy i ich wynagradzania (bez dodatkowej umowy o pracę). Powierzenie funkcji koordynatora projektu może nastąpić w ramach dodatkowej umowy o pracę na stanowisku niepedagogicznym, z uwagi na inny rodzaj pracy niż wykonywana na stanowisku nauczyciela (Wytyczne Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFRR, EFS oraz FS na lata 2014-2020, https://www.power.gov.pl/media/27633/Wytyczne_w_zakresie_kwalifikowalnosci.pdf).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile dni urlopu przysługuje pracownikowi administracji pracującemu na 1/2 etatu? Pracuje codziennie 4 godziny. Pracownik pracuje ponad 10 lat. Czy z tego wynika, że ma 26 dni urlopu czy 13 dni urlopu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy jako dyrektor mam obowiązek informowania nauczyciela przebywającego na urlopie na poratowanie zdrowia o planowanych dla niego godzinach w nowym roku szkolnym, wychowawstwie. Czy nauczyciel musi/może/powinien uczestniczyć w zebraniu organizacyjnym z rodzicami przyszłych klas pierwszych? Wychodzę z założenia, że nauczyciel na urlopie, nie musi być informowany o bieżącym życiu szkoły. Czy słusznie? Czy wezwanie nauczyciela z urlopu na takie zebranie jest zgodne z prawem? Czy mailową informację o planowanym zebraniu można uznać za skuteczne poinformowanie o nim nauczyciela?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel: - licencjat - pedagogika specjalna -specjalizacja: pedagogika terapeutyczna; - mgr Edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej; - studia podyplomowe w zakresie oligofrenopedagogika - edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, posiada kwalifikacje do pełnienia funkcji nauczyciela wspomagającego dla dziecka ze spektrum autyzmu / uczeń kl. III/?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam prosić o interpretację znowelizowanego art.188 KP w szczególności § 2 w zakresie zastosowania go do nauczycieli.
Dodatkowo chciałam zapytać o zasady udzielenia opieki nauczycielowi zatrudnionemu w kilku szkołach. Nasza szkoła jest podstawowym miejscem pracy i pracuje w niej na pełnym etacie. Czy nauczyciel powinien wypełnić jakieś oświadczenie że będzie korzystał z opieki tylko w naszej placówce. Czy powinien zostawić informację czy z opieki korzysta drugi rodzic? A może posiadacie Państwo jakiś wzór oświadczenia.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku nauczyciela mianowanego i dyplomowanego zmiana warunków pracy dokładnie przejście z pełnego 18 godzinnego etatu na 14/18 skutkuje zmianą trybu nawiązania umowy o pracę z mianowania na zwykłą umowę o pracę.
Zmiana podyktowana jest redukcją godzin w związku z ze zmniejszoną ilością oddziałów
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe