Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakich zasadach należy rozdysponować fundusz socjalny dla nauczycieli pracujących w innej szkole a w mojej szkole są zatrudnieni na niepełny wymiar godzin np. 4/18. Czy dla dzieci tych nauczycieli przysługują np. paczki?
Świadczenia z ZFŚS są przyznawane wyłącznie na podstawie kryterium socjalnego, do którego należy sytuacja życiowa, rodzinna i majątkowa osoby uprawnionej, a w związku z tym nie może ich zostać pozbawiona osoba zatrudniona na część etatu i pracująca jeszcze w innym miejscu, gdyż wymiar zatrudnienia i posiadanie różnych źródeł utrzymania nie stanowi kryterium socjalnego (art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, Dz.U. z 2016 r., poz. 800 z późn. zm.). Jeśli więc dzieciom pracowników przysługują paczki, z takiego świadczenia może skorzystać również wskazany nauczyciel, a na wartość świadczenia może wpływać wysokość dochodu na członka rodziny z uwzględnieniem wszystkich źródeł utrzymania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co oznacza zapis w nowym rozporządzeniu o dokumentacji, że odnotowuje się liczbę nieobecności usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych na zajęciach edukacyjnych? Czy mamy liczyć na każdym przedmiocie, czy ogólnie na wszystkich zajęciach? Czy dotyczy to ogólnie całego zespołu , czy każdego ucznia osobno. Z rozporządzenia nie wynika wprost, że każdego ucznia. Mam jeszcze jedno pytanie - jakie mają być dzienniki do zajęć organizowanych w ramach z.kartowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie procedur zamiany drugiego języka w szkole podstawowej i gimnazjum. Zamiana ta dotyczy stopniowego wycofywania języka rosyjskiego a wprowadzenia języka niemieckiego w klasie IV szkoły podstawowej i w klasie I gimnazjum. Dziekuję
- Jak dobrze wiemy gimnazjum ma być wygaszone. Co zrobić z uczennicą, która ma orzeczenie w stopniu głębokim i ma zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze do 25 roku życia, czyli zajęcia w gimnazjum skończyłaby w 2021r., a w tym czasie gimnazjum już nie będzie istniało gdyż wygaszone zostanie w 2019. Jak prawnie przeprowadzić to orzeczenie i decyzję organu prowadzącego, co zrobić w tej sytuacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy nauczyciela przedszkola pracującego na pół etatu w godzinach popołudniowych - po 5-tej godzinnej realizacji podstawy programowej obowiązuje program wychowania przedszkolnego wybrany przez nauczycieli pracujący do 13.00. Czy taki nauczyciel musi mieć swój program, czy opiera swoją pracę na programie dopuszczonym na dany rok szkolny nauczycielowi pracującemu w godzinach realizacji podstawy? A może wystarcz, że ten nauczyciel opracuje tylko plan pracy? 2.Jakie pensum obowiązuje nauczyciela, który pracuje po godzinach realizacji podstawy, tzn. w godzinach popołudniowych z dziećmi w różnym wieku(3,4,5,6-latki). Czy 25 godzinn, czy 22 godziny, a może uśrednione - podkreślam, że są to godziny wychodzące poza obowiązkowe 5 godzin realizacji podstawy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zgodnie z obowiązującym prawem w dni, w których przeprowadzane są rekolekcje można również prowadzić normalne zajęcia szkolne. Dodaję, że za zgodą ks. proboszcza rekolekcje prowadzone są na terenie szkoły ( mówimy o młodzieży niepełnosprawnej umysłowo) i trwają ok 1,5 godziny. Planuję po tych rekolekcjach realizować normalne planowe zajęcia - czy jest to zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe