Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej podstawie prawnej art 6a KN tj. Dz.U. z 2016., poz.1379 czy na Dz.U. z 2017., poz.1189 mam się oprzeć składając wniosek o ocenę pracy do organu nadzorującego szkołę.
We wniosku dyrektora szkoły o dokonanie oceny pracy składanym do organu sprawujacego należy powołać się na art.6a ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. - Karta Nauczyciela (tekst. jedn.: Dz.U.z 2017r. poz.1189 z późn.zm.).
Podstawa prawna:
Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 26 maja 2017r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Karta Nauczyciela ( Dz.U.z 2017r. poz.1189).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam! Uczennica na koniec roku szkolnego z trzech przedmiotów nie została klasyfikowana i z trzech wystawiono jej oceny niedostateczne, a więc nie otrzymała promocji do następnej klasy. Czy w klasyfikacji rocznej powinno być zapisane, że uczennica nie otrzymała promocji, czy że uczennica jest nieklasyfikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor otrzymał pismo od ZNP ,,Porozumienie między dyrektorem a ZNP" dotyczy ono wyrażenia zgody(zobowiązania) przez dyrektora na wypłacenie wynagrodzeń za czas strajku. Związki takiego porozumienia nie mogą podpisać z organem prowadzącym (wójtem,burmistrzem, starostą) gdyż jest to naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Co zatem z dyrektorem, który odpowiada za budżet szkoły? Czy podpisując nie narusza dyscypliny finansów publicznych? Jaką decyzję powinien podjąć dyrektor aby postąpić zgodnie z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w SP już od tego roku szkolnego w klasach I, IV i VII należy realizować projekt edukacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem organem prowadzącym oraz dyrektorem przedszkola niepublicznego. W związku z planowaną przez jednostkę dotującą kontrolą prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji oświatowej mam pytanie. Czy istnieje jakaś podstawa prawna zgodnie z którą przedszkola niepubliczne mają obowiązek opisywania faktur, tzn. na jakie cele dany zakup jest przeznaczony. Zaznaczam, że w uchwale Rady Gminy nie ma takiego zapisu. Czy, jeżeli faktura została zapłacona gotówką (na cele związane z działalnością przedszkola) konieczne jest dołączenie wyciągu z konta, na które jest przelewana dotacja, że kwotę tę odebraliśmy z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dziękuję za odpowiedź, ale proszę odpowiedzieć wprost na zadane poniżej pytania (tak, nie), bo dla mnie wyjaśnienia są co najmniej dwuznaczne.
1. Czy ocena z koszykówki w klasie sportowej wlicza się do średniej ocen?; 2. Czy ocena z innowacji programowej z szachów wlicza się do średniej ocen? Jedno i drugie ma oparcie w zestawie programów i wprowadzenie zostało po pozytywnym zaopiniowaniu przez radę pedagogiczną i radę rodziców.
Ocenianiu podlegają: 1) osiągnięcia edukacyjne ucznia; 2) zachowanie ucznia. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do: 1) wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania; 2) wymagań edukacyjnych wynikających z realizowanych w szkole programów nauczania – w przypadku dodatkowych zajęć edukacyjnych. Ilekroć w rozdziale o ocenianiu jest mowa o zajęciach edukacyjnych bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć obowiązkowe i dodatkowe zajęcia edukacyjne, o których mowa w art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2, zajęcia religii lub etyki, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 12 ust. 2. Podstawowymi formami działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły są: 1) obowiązkowe zajęcia edukacyjne, do których zalicza się zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia ogólnego, 2) dodatkowe zajęcia edukacyjne, do których zalicza się: a) zajęcia z języka obcego nowożytnego innego niż język obcy nowożytny nauczany w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych, b) zajęcia, dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu m. in.: a) ustalanie ocen bieżących i śródrocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródrocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, b) ustalanie rocznych ocen klasyfikacyjnych z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej oceny bieżące i śródroczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych a także śródroczna ocena klasyfikacyjna zachowania są ustalane w sposób określony w statucie szkoły. Szkolenie sportowe w oddziałach sportowych, szkołach sportowych oraz szkołach mistrzostwa sportowego jest prowadzone w ramach zajęć sportowych według programów szkolenia sportowego opracowanych dla poszczególnych sportów. Oddziały sportowe, szkoły sportowe oraz szkoły mistrzostwa sportowego realizują programy szkolenia sportowego równolegle z programem nauczania uwzględniającym podstawę programową kształcenia ogólnego określoną w przepisach w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę, do średniej ocen wlicza się także roczne oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć. Uczniowi, który uczęszczał na dodatkowe zajęcia edukacyjne, religię lub etykę, do średniej ocen wlicza się także końcowe oceny klasyfikacyjne uzyskane z tych zajęć.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 44a, 44b, 44f, art. 44i, 64; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, w szczególności § 12, § 13, § 20, § 21; 3. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 15 października 2012 r.w sprawie warunków tworzenia, organizacji oraz działania oddziałów sportowych, szkół sportowych oraz szkół mistrzostwa sportowego, w szczególności § 4.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe