Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej podstawie uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim jest zwolniony z nauki drugiego języka obcego?
Nauka drugiego języka obcego nowożytnego nie dotyczy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczęszczających do szkoły podstawowej specjalnej, oddziału specjalnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej, szkoły podstawowej ogólnodostępnej, oddziału integracyjnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej lub szkoły podstawowej integracyjnej. Podstawą prawną jest Rozporządzenie MEN z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017 r., poz. 703) – Załącznik nr 1. Przy czym na pisemny wniosek rodzica lub pełnoletniego ucznia - uczeń ten może uczyć się drugiego języka obcego nowożytnego. Jeżeli uczeń nie uczy się drugiego języka obcego nowożytnego, uczęszcza na zajęcia z techniki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele wychowania przedszkolnego w przedszkolu niepublicznym mają obowiązek prowadzenia teczek wychowawcy w danej grupie i co w takiej teczce powinno się znajdować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto formalnie ponosi odpowiedzialność za ucznia, który bez pozwolenia opuścił zarówno zajęcia w szkole jak i sam teren szkoły (zwyczajnie uciekł z lekcji). Rodzice są natychmiast telefonicznie informowani o tej sytuacji telefonicznie. Ale jeśli stanie się jakiś wypadek to pod czyją opieką pozostaje takie dziecko w wieku 10-18 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel, który prowadzi zajęcia emocjonalno-społeczne w ramach realizacji udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uczniem z niepełnosprawnościami sprzężonymi (niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i autyzm)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi publiczną szkołę podstawową i niepubliczny punkt przedszkolny. Obydwie placówki funkcjonują w jednym budynku. Czy zarząd stowarzyszenia może powierzyć sprawowanie nadzoru pedagogicznego nad punktem przedszkolny (zatrudniona jest jedna nauczycielka) dyrektorowi prowadzonej przez siebie szkoły podstawowej ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy niepublicznym przedszkolem, które jest czynne w godzinach 05.30-18:00. Czy w tych godzinach musi być obecny nauczyciel z kwalifikacjami czy dzieci może przyjmować pomoc nauczyciela bądź opiekun, a nauczyciel wtedy przychodzi na godzinę 08:00?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe