Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel posiada wykształcenie: 1. Dyplom Ukończenia Studium Nauczycielskiego kierunek nauczanie początkowe. 2. Studia wyższe magisterskie na kierunku pedagogika w zakresie nauczania początkowego. 3. Studia podyplomowe w zakresie nauczania blokowego przyrody i matematyki na II etapie kształcenia. Czy posiadane wykształcenie uprawnia nauczyciela do nauczania matematyki dzieci w klasach IV - VI szkoły podstawowej?
Zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 12.03.2009 r . w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (...), kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej posiada m.in. osoba, która ukończyła studia magisterskie na innym kierunku i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Studia podyplomowe w zakresie nauczania blokowego przyrody i matematyki na II etapie kształcenia dałyby kwalifikacje do nauczania matematyki w szkole podstawowej, gdyby zakres tych studiów obejmował wszystkie treści przedmiotu matematyka (mogą to być studia przygotowujące jedynie do prowadzenia zajęć blokowych z przyrody poszerzone o niektóre treści matematyczne). Informację o kwalifikacjach, które dają ukończone studia znaleźć można w suplemencie do dyplomu czy zaświadczeniu z uczelni.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel dyplomowany zatrudniony na podstawie art. 10 pkt 7 KN, na czas określony.
1. Umowa kończy się 31 sierpnia i wówczas kończymy współpracę z nauczycielem. Jaką podstawę prawną wpisać w świadectwie pracy w miejscu przeznaczonym na przyczynę rozwiązania stosunku pracy?
2. Czy jeśli jest to nauczyciel kontraktowy lub początkujący podstawa prawna się zmienia?
3. Nauczyciel dyplomowany zatrudniony w sposób wskazany we wstępie, na własną prośbę skraca umowę składając wypowiedzenie. Jaką podstawę prawną wpisać w świadectwie pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź - Czy dofinansowanie wycieczki zakładowej podlega opodatkowaniu?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka otrzymała misję kanoniczną do pracy w charakterze nauczyciela katechety w Gimnazjum. Posiada wykształcenie licencjat kierunek pedagogika specjalna specjalność edukacja niepełnosprawnych intelektualnie (origofrenopedagogika) z terapią pedagogiczną, oraz studia wyższe magisterskie na kierunku pedagogika specjalność pedagogika wspierająca z profilaktyką niedostosowania społecznego. Aktualnie podejmie dokształcanie związane z nauczaniem katechezy w szkole. Mam pytanie czy do wyliczenia wynagrodzenia nauczycielkę zakwalifikować jako osobę posiadającą kwalifikacje, czyli wyższe magisterskie z przygotowanie pedagogicznym, czy bez przygotowania pedagogicznego? Jest to szkoła wiejska. Czy należy się tej nauczycielce dodatek wiejski?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pracujący w szkole od 36 lat na pełnym etacie po zmianie przepisów o zatrudnieniu nie złożył wniosku do dyrektora celem uzyskania zgody na dodatkowe zatrudnienie i co za tym idzie takiej zgody nie uzyskał. Mimo to został zatrudniony dodatkowo w dwóch szkołach na terenie innej gminy i powiatu. Z informacji jaką uzyskałam od samego nauczyciela dowiedziałam się, że przystąpi do strajku planowanego przez ZNP od 8 IV i nie podejmie również pracy w zespole nadzorującym egzaminy. Dodatkowo na terenie szkoły będzie przebywał tylko w czasie wynikającym z jego podziału godzin, a nie jak sugeruje związek od godz.8.00 do 14.00, bo musi być w szkołach, w których pracuje dodatkowo, a które nie przystępują do strajku. Nadmieniam, że w szkole macierzystej pełni funkcję Prezesa ogniska ZNP. W zaistniałej sytuacji jakie mam podjąć działania jako dyrektor?
- Jak rozliczyć nadgodziny nauczycielowi przedszkola, który tygodniowo ma 2,5 nadgodzin planowych i w dniu w którym pracuje od godz. 6.30 do 15.30 jest oddelegowany na zebranie związkowe ZNP od godz. 11.00 do 14.00 (pełni funkcję prezesa ogniska). Czy nauczyciel po zebraniu wraca do pracy i liczymy mu normalnie nadgodziny? Czy po zebraniu nauczyciel nie wraca już do pracy i zdejmujemy mu nadgodziny planowe?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe