Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel realizuje etat w klasach specjalnych przy Domu Pomocy Społecznej. Zgłosił mi, że nie jest w stanie realizować zadań w formie nauczania zdalnego z powodu trudności z dostarczeniem materiałów i chce przejść w stan gotowości do pracy. Nie mam mu do zaproponowania innych zadań. Jak mam ustosunkować się do prośby i jakie należy wypełnić dokumenty, ja jako pracodawca i jakie pracownik.
Uczniowie szkoły specjalnej nie są zwolnieni z obowiązku realizacji podstawy programowej w czasie ograniczenia funkcjonowania szkół, a w związku z tym obowiązkiem dyrektora jest zorganizowanie dla nich zajęć. W sytuacji, gdy niemożliwe jest prowadzenie nauki zdalnej, dyrektor ma obowiązek ustalenia innego sposobu prowadzenia zajęć, np. poprzez dostarczenie uczniom wydruku materiałów przygotowanych przez nauczyciela i ustalenie zasad odbierania pisemnych zadań do sprawdzenia. Przyjęty inny sposób prowadzenia nauki niż zdalna należy ustalić z organem prowadzącym i powiadomić kuratora oświaty, natomiast nie jest to powód zwolnienia nauczyciela z obowiązku świadczenia pracy i pozostawanie w gotowości do pracy - § 3a ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 410 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z pełnioną funkcją dostałam polecenie dokonania oceny pracy nauczyciela. Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: Ile dni od przekazania projektu oceny pracy muszę sporządzić kartę oceny pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim wymiarze godzin powinien być realizowany obowiązek nauki języka nowożytnego w grupie 5 latków w przedszkolu? Czy dzieci powinny mieć podręczniki, czy lektor z poza placówki może prowadzić takie zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkola niepubliczne muszą mieć arkusz organizacyjny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rada pedagogiczna powinna zaopiniować arkusz organizacyjny szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy odroczenia obowiązku szkolnego dla dziecka 6-letniego.
Rodzice 6-latka,który od września powinien iść zgodnie z prawem do szkoły (6 lat kończy w kwietniu b.r.) przynieśli opinię o odroczeniu od obowiązku szkolnego. Problem polega na tym, że opinia jest wystawiona przez niepubliczną PPP. Czy na podstawie opinii z niepublicznej poradni należy odroczyć takiego ucznia, czy raczej dyrektor powinien wymagać opinii z poradni publicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe