Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel rozpoczął staż w placówce 1 września 2017 r. a kończy 30 maja 2020 r. Czy po zakończeniu stażu wystawiam mu ocenę pracy (4 stopniowa) czy ocenę dorobku zawodowego (pozytywna lub negatywna) i w jakim terminie? 21 czy 7 dni od daty złożenia sprawozdania z realizacji awansu zawodowego?
Przepisy ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o zmianie ustawy - Karta Nauczyciela oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r., poz. 1287), które zmieniły zasady realizowania awansu zawodowego od dnia 1 września 2019 r., nie zawierają regulacji stanowiącej o stosowaniu poprzednich regulacji aż do uzyskania stopnia awansu, a więc należy stosować przepisy obowiązujące aktualnie po zakończeniu stażu przez nauczyciela. Na podstawie art. 9c ust. 5a – 5c ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215, za okres stażu dyrektor ustala ocenę dorobku zawodowego nauczyciela, która może być pozytywna lub negatywna. Zgodnie z § 4 ust. 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2018 r., poz. 1574 ze zm.) nauczyciel składa dyrektorowi szkoły sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, uwzględniające efekty jego realizacji dla nauczyciela i szkoły, w terminie 7 dni od dnia zakończenia stażu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy religia jest obowiązkiem w gr. 5 latków czy dopiero od 6 lat ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób traktować ucznia, który jest naszym uczniem, ale przebywa w szpitalu i tam realizuje nauczanie? Pobyt w szpitalu ma trwać cały rok. Jak zaznaczać frekwencję i prowadzić dokumentację tego ucznia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym zaczerpnąć informacji w sprawie klasyfikacji ucznia. Uczeń klasy IV nie jest klasyfikowany z kilku przedmiotów. Statut szkoły reguluje klasyfikację roczną, śródrocznej nie reguluje, czy w takim przypadku należy zachować się w ten sam sposób podczas semestru - tzn. przeprowadzić egzamin klasyfikacyjny z I semestru? Jeśli tak, to termin takiego egzaminu ustala dyrektor w porozumieniu z rodzicem ucznia? Czym skutkuje niezaliczenie takiego egzaminu?
Czy w statucie powinien znaleźć się również zapis dotyczący procedury działań w przypadku nie-klasyfikacji za I semestr?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ciągu roku szkolnego z 3 uczniów niepełnosprawnych z klasy integracyjnej 2 przeszło na nauczanie indywidualne, ale część zajęć nadal realizuje z klasą. Czy to oznacza, że klasa utraciła status integracyjnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w konstrukcji narzędzi badawczych w zakresie ewaluacji wewnętrznej:
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, w szczególności:
Na 1-wszym etapie edukacji:
1) doświadczenia poprzez zabawę, wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację, przeprowadzanie badań, rozwiązywanie problemów
w zakresie adekwatnym do możliwości i potrzeb rozwojowych na danym etapie oraz z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego dziecka,
2) umiejętności dostrzegania środowiska przyrodniczego i jego eksplorację, poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego, poznanie wartości i norm, których źródłem jest zdrowy ekosystem, oraz zachowań wynikających z tych wartości, a także odkrycia przez dziecko siebie jako istotnego integralnego podmiotu tego środowiska,
Na 2-im etapie edukacji w zakresie przedmiotów przyrodniczych:
1) umiejętności planowania doświadczeń, czynnego badania, obserwacji oraz prowadzenie eksperymentów uczniowskich z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wyciągania wniosków i komunikowanie się z innymi w ramach prowadzonych projektów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe