Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel wychowania przedszkolnego (magister pedagogiki) ukończył studia podyplomowe z zakresu Logopedii. Czy ta osoba może prowadzić zajęcia logopedyczne dla dzieci z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju?
Nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje z zakresu logopedii do prowadzenia zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, o których mowa w § 15 ust. 4 pkt 4 w zw. z § 20 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy poniższy cytat artykułu 44zzr ust.6 ustawy o s. oś.: "Uczeń, słuchacz albo absolwent, który w roku szkolnym, w którym przystępuje do sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego lub egzaminu maturalnego, był objęty pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną, może przystąpić do sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego w warunkach dostosowanych do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych wynikających odpowiednio z rodzaju tych trudności, zaburzeń lub sytuacji kryzysowej lub traumatycznej, na podstawie pozytywnej opinii rady pedagogicznej" odnosi się tylko do dzieci, które wcześniej były za granicą, czy również do tych, które nie wyjeżdżały nigdzie, ale doświadczyły sytuacji kryzysowej lub traumatycznej (związanej z rodziną, np.: rozwód rodziców, śmierć, wypadek, choroba itp.)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie, co w sytuacji kiedy nauczyciel wystawia ocenę z zachowania nie stosując się do WSO. Dodam tylko, iż ocena z zachowania powinna być poprawna a nauczyciel-wychowawca stawia bardzo dobrą, mimo iż po zasięgnięciu opinii innych nauczycieli pozostali nauczyciele są odmiennego zdania. Czy dyrektor szkoły może zasięgnąć opinii rady pedagogicznej i zmienić ocenę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką możliwość prawną ma dyrektor szkoły w sprawie przeniesienia ucznia do innej szkoły z powodu złego zachowania? Czy szkoła ma obowiązek przyjąć takiego ucznia? Kto typuje szkołę, do której uczeń ma zostać przyjęty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel świetlicy może w ramach swoich obowiązków dowozić uczniów do szkoły? W czasie dowozów nie ma uczniów na świetlicy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący wystąpił do dyrektora szkoły z pismem o wyłonienie kandydatów do komisji konkursowej na dyrektora szkoły. Kandydaci zostali wyłonieni zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oświatowego (została podjęta uchwała RP) i w formie pisemnej informacja o wyborze została przekazana do organu prowadzącego. Organ prowadzący unieważnił postępowanie konkursowe, gdyż stwierdził że dyrektor szkoły nie przekazał uchwały rady pedagogicznej z wyboru kandydatów do komisji konkursowej do organu prowadzącego. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku wyboru kandydatów z rady rodziców. Obie informacje przekazano w formie pisemnej. Uchwały Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców znajdują się w dokumentacji szkoły. Czy dyrektor szkoły i przewodniczący rady rodziców mieli obowiązek przekazania do organu prowadzącego w/w uchwał? Czy nie przekazanie tych uchwał może być powodem unieważnienia postępowania konkursowego na dyrektora szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe