Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka była zatrudniona w szkole podstawowej od 1.09.1986 do 31.08.1987 r. Zaraz po podjęciu pracy , w związku z ciążą, uzyskała zwolnienie lekarskie. W owym okresie zwolnienia lekarskie dołączano do akt osobowych i były one płatne w 100 %. Po wygaśnięciu umowy, nauczycielka przeszła do pracy w innej szkole a wraz z nią trafiły tam jej akta osobowe ( takie w tym okresie obowiązywały przepisy, nie wydawano świadectw pracy). W nowej placówce w wyniku pożaru zniszczeniu uległy wszystkie akta osobowe w/w nauczycielki. Obecnie zwróciła się do nas o wydanie świadectwa pracy. Jak należy postąpić w takiej sytuacji? Nie ma akt osobowych nauczycielki bo one " poszły" za nią i spłonęły. Nauczycielka w ciągu zatrudnienia u nas przebywała na zwolnieniach lekarskich i urlopie macierzyńskim i wychowawczym. Nie można określić czasu trwania zwolnień lekarskich i urlopów bo właściwe dokumenty znajdowały się w teczce akt osobowych, które uległy zniszczeniu i nie ma ich kopii. Co należy odpowiedzieć nauczycielce, która prosi o wydanie świadectwa pracy?
Należałoby polecić nauczycielce ustalenie w ZUS i przedstawienie zaświadczenia o czasie trwania zwolnień lekarskich lub można już teraz wystawić świadectwo pracy z uwagi na znajomość okresu zatrudnienia, podając w treści w ustępie 6 pkt 13 "brak możliwości ustalenia". Po uzupełnieniu informacji przez nauczycielkę możliwe będzie sprostowanie świadectwa przez wydanie nowego - załącznik do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 30 grudnia 2016 r. w sprawie świadectwa pracy (Dz.U. z 2018 r., poz. 1289 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam! Moje pytanie dotyczy nauczyciela dyplomowanego (jedyny nauczyciel j. niemieckiego w szkole), dla którego od września nie będę miała godzin (zmiany w planach nauczania), nie wchodzi też w grę zmniejszenie wymiaru godzin(nie ma pół etatu). Nauczyciel chce uniknąć zwolnienia i powiedzmy w kwietniu skorzystać z rocznego urlopu dla poratowania zdrowia. Wraca w kwietniu następnego roku, sytuacja się nie zmienia(wygaszanie przedmiotu). Co może zrobić dyrektor? Czego może spodziewać się nauczyciel?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka rozpoczęła staż na nauczyciela mianowanego 01.09.2014 do 31.08.2015 pracowała w pełnym wymiarze godzin w innej szkole od 01.09.2015 do 30.09.2015 pracowała poniżej pół etatu, natomiast od 01.10.2015 do 31.08.2016 pracowała w wymiarze 15/18 godzin tygodniowo, od 01.09.2016 pracuje u nas i złożyła wniosek o kontynuację stażu na nauczyciela mianowanego/u nas ma 11/18 godzin tygodniowo. Czy w/w nauczycielka może kontynuować staż pomimo tego, że w m-cu wrześniu miała poniżej półetatu? Bardzo proszę o odpowiedź, nadmieniam, że w/w nauczycielka zwróciła się z prośbą o przedłużenie stażu do 30.06.17 r. Inna nauczycielka posiada następujące wykształcenie; 1.świadectwo dojrzałości; 2.dyplom mistrza fryzjerstwa; 3.zaświadczenie ukończenia kursu pedagogicznego dla instruktorów praktycznej nauki zawodu; 4.rozpoczęła studia-pedagogikę. U nas jest zatrudniona jako nauczyciel praktycznej nauki zawodu. Moje pytanie czy w/w nauczycielka może złożyć podanie o awans?
- W chwili obecnej sekretarz szkoły zatrudniony jest na 3/4 etatu. Szkoła liczy 296 uczniów, 34 nauczycieli i 5 pracowników obsługi. Czy jest podstawa prawna regulująca czas pracy i jakie warunki trzeba spełnić, aby zatrudnić sekretarza w wymiarze pełnego etatu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Zapytanie dotyczy zatrudniania nauczycieli na umowę o pracę z KP w szkole niepublicznej ponadgimnazjalnej (od września ponadpodstawowej), której organem prowadzącym jest fundacja. Czy umowy o pracę z nauczycielami może (powinien) podpisywać organ prowadzący (reprezentant Zarządu zgodnie z KRS)? Proszę o szersze wyjaśnienie i argumentację z punktu widzenia przepisów oświatowych dotyczących szkół niepublicznych na prawach publicznych, finansowych (Urząd Skarbowy) i emerytalnych (ZUS).
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- roszę o informację, czy poniższy zapis w umowie o pracę zawartą z nauczycielem, jest prawidłowy (głównie chodzi o podstawę prawną): 1. Strony ustaliły następujące warunki umowy: Pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy na stanowisku nauczyciela matematyki zgodnie z obowiązkami określonymi dla nauczycieli w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016 r. poz. 1379 oraz z 2017 r. poz. 60) oraz przepisami wykonawczymi do tych ustaw, a w zakresie nieuregulowanym w wymienionych ustawach, zgodnie z Kodeksem Pracy oraz statutem placówki, w wymiarze 40 godzin tygodniowo (w tym 18 godzin zajęć dydaktyczno - wychowawczych);
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe