Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ocena skutków planowanych operacji przetwarzania dla ochrony danych osobowych w Przedszkolu
Zgodnie z art. 35 ust. 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE. L. Nr 119, s. 1) – dalej RODO ocena skutków przetwarzania danych musi zawierać co najmniej: a) systematyczny opis planowanych operacji przetwarzania i celów przetwarzania; b) ocenę, czy operacje przetwarzania są niezbędne oraz proporcjonalne w stosunku do celów; c) ocenę ryzyka naruszenia praw lub wolności osób, których dane dotyczą; d) środki planowane w celu zaradzenia ryzyku, w tym zabezpieczenia oraz środki i mechanizmy bezpieczeństwa mające zapewnić ochronę danych osobowych i wykazać przestrzeganie RODO, z uwzględnieniem praw i prawnie uzasadnionych interesów osób, których dane dotyczą, i innych osób, których sprawa dotyczy. Jednocześnie RODO nie określa sposobu dokonania takiej oceny, ani jej formy. Szacowanie ryzyka jest dokonywane w bardzo zindywidualizowany sposób, ponieważ musi uwzględnić, jakie rodzaje danych są przetwarzane w danym przedszkolu i w jaki sposób; jakie rodzaje zagrożeń występują w odniesieniu do danych określonego rodzaju i w odniesieniu do danego sposobu przetwarzania, a także jakie jest prawdopodobieństwo ich wystąpienia; jakie następstwa dla ochrony danych może spowodować dane zagrożenie w zakresie integralności danych, ich poufności oraz dostępności; jakie działanie przedszkole podjęło aby chronić poszczególne rodzaje danych osobowych, z uwzględnieniem sposobu ich przetwarzania. Utrwalenie przeprowadzonej oceny w formie pisemnej lub elektronicznej (w sposób opisowy lub jako tabeli uwzględniającej ww. zagadnienia) pozwala wykazać przeprowadzenie szacowania ryzyka – art. 5 ust. 2 RODO. Można posiłkować się poradnikiem GIODO odnośnie sposobu szacowania ryzyka (https://giodo.gov.pl/pl/1520282/10294).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W zeszłym roku szkolnym w szkole były prowadzone dwa dzienniki lekcyjne _ wersja papierowa oraz w formie pilotażowej e-dziennik. Nie mieliśmy zgody z JST na prowadzenie wersji elektronicznej. W szkole był uczeń, który w I semestrze uczęszczał na lekcje religii (miał wystawioną ocenę), a w II semestrze matka zawiesiła jego uczęszczanie na katechezę. W wersji papierowej na koniec roku ma wstawioną kreskę (podobnie w arkuszu ocen). W e-dzienniku ma zapisane (nie uczęszczał). Obecnie matka domaga się, żeby napisać oceny z obu dzienników, aby mogła je porównać. Wizytator KO nie przyjmuje argumentu, że e-dziennik był testowany. Twierdzi, że oba dzienniki są równorzędnymi dokumentami i ma być w nich to samo. Zarzuca szkole niezgodność w dokumentach szkolnych. Jak podejść do tego problemu? Który dziennik jest dokumentem? Nie ukrywam, że pisma wyjaśniające są wysyłane do wizytatora kilkakrotnie. Teraz już sama nie wiem, jak to rozstrzygnąć. Pozdrawiam i proszę o odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W projekcie org. na 2017/18 mam zatwierdzone przez organ prowadzący klasy: I-6ucz,II-11ucz.,III-14ucz. oraz oddz.0-21dzieci (4i6-latki). W sierpniu okazało się, że dwójka ucz.kl.I zmienia miejsce zamieszkania (zostaje 4ucz.). Co mam zrobić? Chyba nie mogę połączyć z kl.II gdyż są różne podstawy programowe. Nie mogę również połączyć z. oddz."O" ze względów lokalowych oraz tym że w "0"są również dzieci 5-letnie. Czy może pozostać klasa 4 osobowa? Nadmienię, że była już u nas klasa 5 osobowa. Czy organ prowadzący musi wyrażać ponownie zgodę? Czy może się nie zgodzić? Co z nauczycielem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w dokumentacji Nadzoru Pedagogicznego można znaleźć "instrukcję bezpieczeństwa pożarowego"?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Niepełnoletnia uczennica gimnazjum od 20 września 2017 r. nie uczęszcza do szkoły. Jest to decyzja ojca, który w ten sposób protestuje przeciw decyzji sądu (sprawa ta nie ma związku z uczennicą). Do ojca zostały wysłane już dwa upomnienia i wniosek o egzekucję w związku z brakiem realizacji obowiązku szkolnego przez córkę. Czy Dyrektor szkoły, ze względu na dobro dziecka powinien/może złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa polegające na uniemożliwieniu realizacji obowiązku szkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w rejestrze wyjść grupowych nauczycielki powinny wpisywać wyjścia na boisko i plac zabaw, które są gminne, nie przedszkolne jednak znajdują się przy samym przedszkolu? Dzieci nie muszą przechodzić przez ulicę, nie wchodzą nawet na chodnik.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe