Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od nowego roku szkolnego do klasy pierwszej szkoły ogólnodostępnej (liceum) ma być przyjęta uczennica posiadająca orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym.Jaką podstawę programową powinna realizować? Czy nie powinna być w szkole specjalnej i zajęcia powinny być prowadzone przez specjalistów? Proszę o szybką odpowiedź.
Uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanym ze względu na niepełnosprawność intelektualną, nie musi uczęszczać do szkoły specjalnej, a rodzice mogą wybrać dla niego szkołę ogólnodostępną – art. 127 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. Zgodnie z art. 275 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 w dotychczasowym trzyletnim liceum ogólnokształcącym, stosuje się podstawę programową kształcenia ogólnego dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz.U. z 2012 r., poz. 977 ze zm. W liceum uczeń realizuje podstawę programową stanowiącą załącznik nr 4 do ww. rozporządzenia, a na podstawie IPET program nauczania musi zostać dostosowany do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia - art. 127 ust. 4 PO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile godzin rewalidacji należy prowadzić dla dziecka, jeżeli jest ona wskazana w orzeczeniu o kształceniu specjalnym? Czy czas zajęć jest różny w zależności od wieku dziecka (3–6 lat)? Czy dokumentacja zajęć rewalidacyjnych w przedszkolu może być prowadzona w dzienniku z zajęciami terapeutycznymi z kształcenia specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgłosiła się do nas, do klasy 1 liceum ogólnokształcącego dla dorosłych uczennica, która przez ostatnie 10 lat mieszkała we Włoszech. Ma skończona podstawówkę w Polsce i gimnazjum we Włoszech. W związku z tym nie ma oceny z języka polskiego. Czy musi nadrabiać różnice programowe i konieczne jest przyznanie jej dodatkowych godzin języka polskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić w sytuacji, w której matka nie chce przebadać dziecka w poradni psychologiczno-pedagogicznej, mimo tego iż wymaga pomocy specjalistycznej? W ubiegłym roku była naszą uczennicą.Ze względy na trudności w nauce i to, że dziecko nie rozmawia postawiłam matce warunek, dostarczenia orzeczenie lub opinii z ppp.,w przeciwnym przypadku nie przyjmę do szkoły w bieżącym roku szkolnym.Do dnia dzisiejszego matka nie skontaktowała się ze szkołą, lekceważy podstawowe obowiązki wobec szkoły. Nadmieniam, iż jest to szkoła niepubliczna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Czy nauczycielowi zatrudnionemu na zastępstwo od 17.10.2011 przysługuje dodatkowe wynagrodzenie roczne "13" za 2011 rok? Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam w szkole integracyjnej 2 oddziały specjalne. w tym roku 2 uczniów powinno kończyć 6 klasę w oddziale specjalnym, ale rodzic stwierdził, że dziecko ma prawo do 18 roku życia uczyć się w szkole podstawowej, i racja, i chce z tego skorzystać. jak to powinno prawnie przebiegać. dzieci mają po 14 lat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe