Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września 2017 r. gimnazjum zostaje włączone do ośmioletniej szkoły podstawowej. Dyrektorowi szkoły gimnazjalnej kończy się kadencja w tym roku szkolnym, czyli 31 sierpnia 2017r. Czy dyrektor Gimnazjum (któremu kończy się kadencja 31 sierpnia 2017 r.) powinien zostać powołany na stanowisko wicedyrektora od 1 września 2017r. w Szkole Podstawowej z wygaszającymi oddziałami gimnazjalnymi?
Zgodnie z art. 238 ustawy z dnia 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, dyrektor dotychczasowego gimnazjum, prowadzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego, z dniem włączenia gimnazjum do ośmioletniej szkoły podstawowej staje się wicedyrektorem ośmioletniej szkoły podstawowej i zajmuje to stanowisko do końca okresu, na jaki powierzono mu stanowisko dyrektora dotychczasowego gimnazjum. W przypadkach uzasadnionych względami organizacyjnymi dyrektor ośmioletniej szkoły podstawowej może przedłużyć powierzenie stanowiska wicedyrektorowi na okres nie dłuższy niż do dnia 31 sierpnia 2019 r.
Z powyższego wynika, że obligatoryjne objęcie stanowiska wicedyrektora ośmioletniej szkoły podstawowej, która łączy się z gimnazjum, dotyczy dyrektora gimnazjum, którego kadencja nie zakończyłaby się przed 1 września. W opisanym przypadku nie ma prawnego obowiązku powierzenia stanowiska wicedyrektora dyrektorowi dotychczasowego gimnazjum, jednak jest to korzystne z przyczyn organizacyjnych (w szkole będą prowadzone jeszcze przez dwa lata klasy gimnazjalne).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel ma pensum 18/18. Przyznano mu 4 nadgodziny logopedii. Jak powinna być płacona nadgodzina z 4/18 czy 4/20? (jego pensum przy zatrudnieniu -18h tygodniowo).Proszę o odpowiedź i podstawy prawne.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel zatrudniony w placówce nieferyjnej (przedszkole) może wziąć urlop w każdym czasie? Jeżeli tak to czy zastępujący go inny nauczyciel będzie miał wypłacone za godziny ponadwymiarowe. Czy dyrektor musi stworzyć plan urlopów dla nauczycieli?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik zatrudniony w pełnym wymiarze (od 13.00 do 21.00), który rozpoczyna pracę o godz. 13.00 zostaje skierowany na obowiązkowe szkolenie BHP, które rozpoczyna się o godz. 15.00. Czy ww. pracownik musi w tym dniu przyjść do pracy przed szkoleniem? I drugie pytanie, jeżeli szkolenie zakończy się o godz. 19.00, czy pracownik powinien wrócić do pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony w szkole niepublicznej twierdzi, że nie ma obowiązku przygotowywania imprez szkolnych-bo za to mu się nie płaci. Jak rozwiązać ten problem, bo w każdej szkole muszą się odbywać uroczystości i imprezy zgodnie z harmonogramem-przygotowywane i realizowane poza godzinami pracy?Jak to zrobić w przypadku umowy o pracę,a jak przy zleceniu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku nauczyciela mianowanego i dyplomowanego zmiana warunków pracy dokładnie przejście z pełnego 18 godzinnego etatu na 14/18 skutkuje zmianą trybu nawiązania umowy o pracę z mianowania na zwykłą umowę o pracę.
Zmiana podyktowana jest redukcją godzin w związku z ze zmniejszoną ilością oddziałów
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe