Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września 2017 z powodu zmniejszenia liczby oddziałów organ prowadzący wyraził zgodę na jednego wicedyrektora. Aktualnie powołanych jest dwóch wicedyrektorów do sierpnia 2018 r. Jak poprawnie odwołać z funkcji wicedyrektora?
W opisanej sytuacji zastosowanie będą miały przepisy ustawy z dnia 07.09.1991 r. o systemie oświaty. Art. 38 określa przypadki, w których dyrektor szkoły może odwołać wicedyrektora, tj.:
- w razie złożenia przez nauczyciela rezygnacji, za trzymiesięcznym wypowiedzeniem,
- w razie ustalenia negatywnej oceny pracy lub negatywnej oceny wykonywania zadań wymienionych w art. 34a ust. 2 w trybie określonym przepisami w sprawie oceny pracy nauczycieli - bez wypowiedzenia,
- w razie złożenia przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny wniosku, o którym mowa w art. 34 ust. 2a;
- w przypadkach szczególnie uzasadnionych, po zasięgnięciu opinii kuratora oświaty, a w przypadku szkoły i placówki artystycznej oraz placówki, o której mowa w art. 2 pkt 7, dla uczniów szkół artystycznych prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego - ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, może odwołać nauczyciela ze stanowiska kierowniczego w czasie roku szkolnego bez wypowiedzenia.
Odwołanie wicedyrektora nastąpi na podstawie art. 38 ust. 1 pkt. 2 (szczególnie uzasadniony przypadek - likwidacja stanowiska) w związku z art. 37 ust. 1 ustawy.
Przykładowy dokument:
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w związku z likwidacją gimnazjum zatrudniającego 19 pracowników, pracownicy nie będący nauczycielami nie otrzymają odpraw?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dot. Prawidłowego, poprawnego naliczenia urlopu macierzyńskiego i rodzicielskiego? Pracownica wykorzysta od dnia 10 stycznia 2017r. do 29 maja 2017r. urlop podstawowy macierzyński. Następnie chce wykorzystać urlop rodzicielski w dniach od 30 maja 2017r. do 29 grudnia 2017r. Wg naszych obliczeń (zgodnie z kodeksem pracy): od 30.05.32017 do 10.07.2017 - wykorzysta 6 tyg. tj. 42 dni, od 11.07.2017 do 04.09.2017 - 8 tyg. , tj 56 dni, od 05.09.2017 do 20.10.2017 - 8 tyg. - tj. 56 dni. I jej życzeniem jest, aby przebywać na urlopie rodzicielskim do 29.12.2017, czyli od 31.10.2017 do 29.12.2017 - 4 tyg - tj. 30 dni. Pozostaje jej zatem wg naszych obliczeń 40 dni do wykorzystania. Ponieważ urlop rodzicielski wynosi 32 tygodnie x 7 dni = 224 dni, a pracownica wykorzysta 184 dni, czy może w ten sposób postąpić, iż nie wykorzysta całego urlopu rodzicielskiego? Czy to co pozostało do wykorzystania może wykorzystać później, czy z pozostałego urlopu może skorzystać małżonek?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego jest zatrudniony w przedszkolu od 01.09.1998 r. do 27.08.2021 r. Jak należy prawidłowo uzupełnić punkt w świadectwie pracy dot. wykonywania pracy w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Ile wynosi miesięczny limit wynagrodzenia osoby prowadzącej niepubliczną szkołę podstawową pełniącą jednocześnie funkcję dyrektora i nauczyciela?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik zatrudniony na czas określony w placówce oświatowej na stanowisku niepedagogicznym (księgowa) w pełnym wymiarze czasu pracy wykazał staż pracy w niżej wymienionych okresach zatrudnienia w naszej placówce: - 02.06.2017 – 01.04.2018- 1 rok 6 miesięcy 16 dni; - 10.04.2018-09.09.2018; - 11.09.2018-31.03.2019; - 02.04.2019-31.03.2020 – 3 lata 4 miesiące 7 dni, Zgodnie z przepisami pracodawca nie wypłacał dodatku stażowego, gdyż pracownik nie nabył jeszcze do niego prawa. W dniu 21.02.2020 r. pracownik ten przedstawił zaświadczenie z Urzędu Gminy z okresami pracy w gospodarstwie rolnym oraz zaświadczenie z Urzędu Pracy o okresach pobierania zasiłku dla bezrobotnych. Po przeliczeniu stażu pracy staż na dzień 21.02.2020 r. wyniósł 8 lat 3 miesiące 7 dni., - Od kiedy należy wypłacać pracownikowi dodatek stażowy? - Czy należy wyrównać dodatek stażowy dla pracownika tylko na jego wniosek? - Jeżeli należy wyrównać dodatek stażowy to od kiedy należy tego dokonać (czy od daty zawarcia ostatniej umowy tj. 02.04.2019 r., czy też cofnąć się do wcześniejszych umów jeżeli była przerwa pomiędzy zwarciem tych umów)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe