Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września staliśmy się szkołą podstawową z dotychczasowymi klasami gimnazjalnymi. Czy pomoc psychologiczno- pedagogiczna dla klas gimnazjalnych mamy organizować według starego czy nowego rozporządzenia o pomocy psych. pedagogicznej?
W szkole podstawowej obowiązują przepisy Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591)
Dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej wydano Rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U z dnia 31 sierpnia 2017r., poz. 1643), które dostosowało do aktualnie obowiązujących zasad tzw. stare rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. (Dz. U. poz. 532). Zatem we wszystkich typach szkół od 1 września 2017r. pomoc psychologiczno-pedagogiczna organizowana jest w nowej formule.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w Ośrodkach Rewalidacyjno-Wychowawczych, w których uczniowie realizują obowiązek szkolny ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym z niepełnosprawnościami sprzężonymi mogą realizować zajęcia wychowania fizycznego prowadzone przez oligofrenopedagoga- wychowawcę w danej grupie. Tak samo jak się to ma do pozostałych przedmiotów obowiązujących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym to jest: muzyka, plastyka, technika, funkcjonowanie w środowisku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Moje pierwsze pytanie dotyczy rozporządzenia MEN z dnia 10 czerwca 2015r. poz. 843 w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w szkołach publicznych, w którym w par. 17 ust. 8 jest mowa o uczniu, o którym z kolei jest mowa w ustawie o systemie oświaty w art. 16. ust. 8. W nowej ustawie artykuł ten został uchylony więc jakiego ucznia dotyczy zapis z którym przewodniczący komisji ustala liczbę zajęć z których uczeń może przystąpić do egzaminów klasyfikacyjnych w jednym dniu?
Moje drugie pytanie dotyczy ucznia który najprawdopodobniej nie przystąpi do egzaminów klasyfikacyjnych w wyznaczonym przez dyrektora za zgodą rodziców terminie, poprzedzającym roczne zakończenie zajęć. Czy w przypadku usprawiedliwionej nieobecności można mu wyznaczyć nowy dowolny termin do końca sierpnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Specjalnych - są to szkoły społeczne, niepubliczne (o uprawnieniach szkół publicznych) dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim i umiarkowanym (dominują umiarkowani). W jakim zakresie rozporządzenie o nadzorze pedagogicznym obowiązuje takie szkoły?
- Czy szkolny zestaw podręczników powinien być opiniowany przez radę pedagogiczną?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę odroczyć dziecko ur. w 2009r. od realizacji obowiązku szkolnego w 2015/2016. Dziecko było badane w poradni, ale z opinii wydanej przez poradnię wynika, że powinno rozpocząć naukę w klasie I. Jednak mama dziecka twierdzi, że jej syn powinien jeszcze rok uczęszczać do oddziału przedszkolnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe