Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Organ prowadzący przekazał w zarząd nieruchomości poprzedniemu dyrektorowi imiennie. Czy ta decyzja obejmuje nowego dyrektora, czy też organ musi zrobić to ponownie dla nowego dyrektora?
Na podstawie art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2018 r., poz. 2204 ze zm.) nieruchomości mogą być oddawane jednostkom organizacyjnym w trwały zarząd; nie są więc przekazywanie imiennie wskazanemu reprezentantowi tej jednostki na czas pełnienia funkcji. Decyzję organu prowadzącego należy traktować jako przekazanie nieruchomości szkole reprezentowanej przez dyrektora, a w konsekwencji zmiana na tym stanowisku nie wymaga wydania ponownej decyzji o przekazaniu nieruchomości szkole w trwały zarząd.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem wiejskiej szkoły do 70 uczniów. Prowadzimy też oddział przedszkolny. W 2013r. szkoła została przekazana stowarzyszeniu, które utworzyli rodzice i nauczyciele. Jesteśmy szkołą publiczną. Gmina przekazuje nam subwencję w 12 ratach na szkołę i na oddział przedszkolny. Moje pytanie dotyczy dotacji na oddział przedszkolny. Jeśli rodzice dzieci pięcioletnich w drodze rekrutacji na 2016/2017 zapiszą je do szkoły, czy mamy prawo do dotacji z gminy na pięciolatków (jeśli utworzymy jeden oddział, czyli połączymy pięciolatków z sześciolatkami? ). Czy jednak, aby otrzymać dotację na pięciolatków, trzeba utworzyć oddzielny oddział dla pięciolatków i oddzielny dla sześciolatków?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nasza szkoła od 2000 r. ma swojego patrona i nosi jego imię. Obecnie przygotowujemy się do nadania sztandaru. O jakich procedurach należy pamiętać, czy jest konieczna uchwała, jeśli tak to proszę o wzór?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam pobrać SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI - BEZPIECZNA SZKOŁA, zamiast niego pojawia się program POZNAJĘ - WYBIERAM. Czy jest możliwość podczepienia tego pierwszego do pobrania? Dziękuję
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Chciałam bym doprecyzować poprzednie pytanie odnośnie utworzenia zespołu szkolno-przedszkolnego .
Kto podejmuje wszystkie uchwały jeżeli organem prowadzącym szkołę i oddział przedszkolny obecnie jest stowarzyszenie a nie jst.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak zmienić sposób użytkowania magazynu w funkcjonującym przedszkolu niepublicznym na salę przedszkolną- terapeutyczną?
Jakie są wymagania formalne?
Kto dokonuje zmiany użytkowania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe