Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Planuję zatrudnienie nauczyciela w ramach środków na realizację zajęć pochodzących z Unii Europejskiej do prowadzenia zajęć z podstawy programowej w placówce publicznej. Nauczyciel ten nie realizuje w naszej placówce obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych. Nauczyciel którego planujemy zatrudnić posiada kwalifikacje zgodne z Kartą Nauczyciela, ma zaświadczenie z KRK. Czy w ramach projektu unijnego zatrudniamy go z Karty Nauczyciela czy z Kodeksu Pracy?
Nauczyciel „z zewnątrz”, posiadający wymagane kwalifikacje i zaświadczenie o niekaralności, jest zatrudniany do realizacji projektu unijnego na podstawie przepisów Kodeksu pracy (art. 7e ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). Angaż na podstawie Karty Nauczyciela mają zapewniony tylko nauczyciele, którzy już są zatrudnieni w danej publicznej szkole lub przedszkolu (art. 35a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2014 r., poz. 191).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W statucie zamieszczone są informacje dotyczące oceniania uczniów. Czy w związku z nowym rozporządzeniem nie ma konieczności tworzenia nowego WSO, jako odrębnego dokumentu, Regulaminu Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców. Czy wystarczy zapis w statucie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać plan wspomagania przez dyrektora realizacji zadań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o którym mowa w par.6 ust.6 rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej (Dz.U. z dn. 25 sierpnia 2017r. poz.1591)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam dwie klasy II SP w których jest po 12 uczniów (klasy miały więcej uczniów, ale w wyniku migracji rodziców został stan obecny). Organ Prowadzący zadał pytanie, czy w ramach szukania oszczędności można je połączyć w jeden oddział między drugą a trzecią klasą. Mam wątpliwości, bo dla dobra dzieci chyba zasadne będzie połączenie ich przed klasą czwartą po zakończonym pierwszym etapie edukacyjnym, ale ważne też są finanse. Proszę o poradę prawną, która pozwoli podjąć właściwą decyzję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokument, zgodnie z obowiązującymi przepisami, powinno otrzymać dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim na koniec roku szkolnego? Proszę o podanie przepisu i jego interpretację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałbym zatrudnić w placówce rewalidacyjno-wychowawczej magistra pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej i terapii pedagogicznej po skończonych studiach podyplomowych z oligofrenopedagogiki. Czy taki nauczyciel ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualna w stopniu głębokim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe