Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Po reformie, do którego roku życia, wychowankowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, będą mogli korzystać z zajęć edukacyjno-terapeutycznych? Obecnie jest : gimnazjum do 21 r.ż. Do którego roku życia (po reformie) będą uczęszczać dzieci do szkoły podstawowej?
Reforma systemu oświaty wprowadzająca ośmioletnią szkołę podstawową rozpocznie się 1 września 2017r. Do dnia dzisiejszego MEN nie wydało nowelizacji rozporządzeń, które będą regulowały organizację kształcenia specjalnego. Nie ma nawet jeszcze ich projektu Zatem nie można udzielić odpowiedzi na pytanie respondenta.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co wpisuje się na świadectwie ucznia realizującego obowiązek szkolny poza szkołą w miejsca ocen z przedmiotów, z których nie organizuje się dla niego egzaminów (muzyka, w-fiz.plastyka, zaj. tech.). Czy data na świadectwie, to data zakończenia rocznych zajęć? Zakończył już egzaminy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w sytuacji, gdy w klasie 1-3 SP jest uczeń z orzeczonym zespołem Aspergera, ale rodzice wycofali ze szkoły stosowne orzeczenie w tym zakresie, dyrektor ma podstawy (oczywiście za zgodą organu prowadzącego) do kontynuacji zatrudnienia w takiej klasie asystenta nauczyciela? Ze względu na nieobliczalne zachowania takiego ucznia jest to zasadne, gdyż często jest potrzeba np. wyjścia za uczniem w trakcie zajęć lekcyjnych, aby zapewnić mu bezpieczeństwo np. w sytuacjach, gdy niespodziewanie ucieka z lekcji. Czy kontynuacja zatrudnienia asystenta nauczyciela w takiej sytuacji - pomimo formalnego nieposiadania przez szkołę orzeczenia - nie stoi w sprzeczności z przepisami w zakresie udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy III nie uczęszcza na lekcje religii. Co wpisujemy w dokumentacji, chodzi mi o arkusz ocen i dziennik?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wycieczkę zagraniczna uczniów należy zgłaszać do Kuratorium Oświaty. Jeśli jest organizowana wycieczka 3-dniowa w Polsce, a tylko jeden dzień dzieci mają być za granicą, to czy też dopełniać tej formalności?
Dziękuję z góry za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu mogą być prowadzone grupowo? Czy zajęcia rewalidacyjne należy prowadzić dla dzieci z orzeczeniem o kształceniu specjalnym – jeśli nie są one wskazane w orzeczeniu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe