Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ponowne zatrudnienie pracownika. Pracownik, z którym stosunek pracy ustał w marcu 2018 r. zostanie ponownie zatrudniony w kwietniu 2019 r. Czy w tej sytuacji należy "przywrócić" i kontynuować prowadzenie jego teczki osobowej akt (mimo, iż w momencie zakończenia stosunku pracy z obowiązujących wówczas przepisów wynikał obowiązek archiwizowania akt przez okres 50 lat, a od 01.01.2019 okres ten wynosi 10 lat) i CAŁOŚĆ dokumentacji po ustaniu stosunku pracy i upływie 10 lat przekazać pracownikowi (jeśli zechce odebrać swoje dokumenty pracownicze i akta)? Czy w takim przypadku należy założyć nową teczkę?
Na podstawie art. 945 § 1 kodeksu pracy, w przypadku ponownego nawiązania stosunku pracy z tym samym pracownikiem w okresie, o którym mowa w art. 94 pkt 9b (tj. w skróconym okresie przechowywania akt osobowych - 10 lat), pracodawca kontynuuje prowadzenie dla tego pracownika dotychczasowej dokumentacji pracowniczej.
Zgodnie z art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 10.01.2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją, okres przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych byłego pracownika dotyczących stosunków pracy nawiązanych przed dniem wejścia w życie ustawy ustala się na podstawie przepisów obowiązujących przed dniem wejścia w życie ustawy. Natomiast, na podstawie art. 9 ustawy, w przypadku ponownego nawiązania stosunku pracy z tym samym pracownikiem, z którym poprzedni stosunek pracy trwał w dniu 01.01.2019 r., kontynuuje się prowadzenie akt osobowych, jeżeli za tego pracownika został złożony raport informacyjny do ZUS.
Z powyższego wynika, że w sytuacji opisanej w pytaniu nie kontynuuje się prowadzenia akt osobowych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o wykładnię w sprawie, czy nauczyciel przebywający na zwolnieniu lekarskim ma prawo do realizacji w tym czasie studiów podyplomowych. W dniu 21 czerwca 2018 r. do dyrektora wpłynęło pismo zawierające zaświadczenie o ukończeniu studiów podyplomowych przez nauczycielkę przebywającą do tej pory na zwolnieniu chorobowym z adnotacją „może chodzić”. Okres realizacji studiów pokrywał się z terminem zaświadczeń lekarskich o czasowej niezdolności do pracy i obejmował czas od 17.06.2017 r. do 26.05.2018 r. Czas objęty zwolnieniami lekarskimi:
• od 10.05 do 23.07.2017r.,
• od 17.08. do 16.11 (okres od 17.11.2017 r. do 1.02.2018 r. to okres urlopu wychowawczego i urlopu uzupełniającego),
• od 2.02 do 11.07.2018 r.
Z uwagi na niejednoznaczność proszę o opinię prawną i stanowisko w tej sprawie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona jest na pełny etat w przedszkolu i ma dodatek wychowawczy (14h w świetlicy i 14h w przedszkolu). Czy należy jej się dodatek za wychowawstwo, jeśli wykonuje te same czynności co nauczyciel zatrudniony w pełnym wymiarze (różnicą jest, że w przedszkolu ma mniej godzin)? Realizuje również podstawę programową. Jest to oddział 9-godzinny i koniecznością było zatrudnienie drugiego nauczyciela w niepełnym wymiarze.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Do naszej szkoły 1 września 2014 r. dołączyli uczniowie i niektórzy nauczyciele ze zlikwidowanej szkoły.
Moje pytanie dotyczmy emerytów. Czy jest obowiązek przejmowania emerytów, którzy byli pracownikami niepedagogicznymi?
Pozdrawiam Ewa Radanowicz
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w wyliczeniu urlopu nauczyciela j. angielskiego zatrudnionemu w wymiarze 1,5/25 i 1/22.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź, nauczyciel zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy 20.12.2016r. wezwany jest do sądu na swoją rozprawę rozwodową. Moje pytanie: czy za ten dzień ma prawo do wynagrodzenia, a jeżeli nie to jaki dokument należy dać pracownikowi, żeby mógł zwrócić się do sądu o rekompensatę za utracone wynagrodzenie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe