Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Poradnia wydała orzeczenie do kształcenia specjalnego dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową. W dokumencie wskazano sposoby dostosowania form i metod pracy do możliwości ucznia głównie ze względu na niepełnosprawność ruchową (mózgowe porażenie). W trakcie roku okazało się, iż u ucznia pojawiają się trudności w nauce matematyki. W orzeczeniu jednak jest tylko krótka wzmianka o trudnościach w tym zakresie. Czy szkoła może sama, po dokonaniu WOPFU, dostosować uczniowi wymagania, czy trzeba uchylać orzeczenie wpisując nowe zalecenia dot. stricte wymagań pod kątem nauki matematyki?
Szkoła ma obowiązek aktualizowania IPET na podstawie wyników wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, a więc uwzględniania bieżących indywidualnych potrzeb i predyspozycji ucznia. W związku z tym w IPET należałoby dodać zajęcia z matematyki realizowane indywidualnie z uczniem lub w grupie liczącej do 5 uczniów (§ 6 ust. 1 pkt 8, ust. 4, ust. 9 – 10 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578). Nie ma potrzeby uzyskania przez ucznia nowego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.Proszę o wzór sprawozdania za I semestr 2010/2011. 2.Czy ocena opisowa za I semestr powinna być umieszczona w dzienniku?
- Czy nauczyciel, który ukończył studia podyplomowe w zakresie wychowania fizycznego dla nauczycieli posiadających przygotowanie pedagogiczne, posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej? W programie studiów miał przedmiot: Korekcja wad postawy – 15 h (5 h wykład, 10 h ćwiczenia).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z otrzymaną opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka rodzic znalazł placówkę, w której chce aby te zajęcia się odbywały. Jednak jest to placówka w innej gminie.Czy gmina pod która podlega dziecko w związku z miejscem zamieszkania może odmówić realizacji zajęć WWR w placówce wybranej przez rodzica, która mieści się w sąsiedniej gminie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy VI w związku z poważną chorobą w okresie od 1 listopada 2009r.do 25 czerwca 2010r. objęty jest nauczaniem indywidualnym z nastepujących przedmiotów: j. polskiego,matematyki, historii, przyrody, j. angielskiego. Realizację części z przedmiotów artystycznych takich jak informatyka, muzyka uczeń zakończył w klasie piątej
( zgodnie z planem nauczania).
Czy na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej można wpisać uczniowi oceny (z przedmiotu plastyka, technika), które otrzymał na I półrocza?
Co w tym przypadku z przedmiotami dodatkowymi takimi jak: religia , język niemiecki, gdzie rodzice wyrazili pisemnie chęć uczestnictwa dziecka na cały etap szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy ze względów prawno-oświatowych ma znaczenie czy zespół placówek tj. przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum będą się nazywać Niepubliczny Zespół Placówek Edukacyjnych, czy też Niepubliczny Zespół Placówek Oświatowych w pierwszym przypadku najczęściej spotykam placówki integracyjne specjalne, ale nie tylko czy to zatem ma znaczenie, bo rozumiem, że do kuratorium zgłaszamy szkołę podstawową jako podmiot i gimnazjum bo przedszkole tylko do urzędu gminy a jaka nazwa wspólna będzie dla tych wszystkich placówek to tylko kwestia dyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe