Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracuję w szkole prowadzonej przez osobę fizyczną. Etat w naszej placówce to 40 godz., w tym ok. 30 dydaktycznych. Co w związku z dodatkowymi godzinami dla wyrównania braków po nauce zdalnej? Nasza szkoła nie przeprowadziła takich zajęć. Co należy napisać w uzasadnieniu do kuratorium w razie kontroli?
Zasady organizacji zajęć wspomagających uczniów (dodatkowe godziny dla wyrównania braków w nauce) zostały ustalone w § 10f–n rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493 ze zm.). Przepis § 10f ust. 1 ww. rozporządzenia stanowi, że od dnia 31 maja 2021 r. do dnia 22 grudnia 2021 r. w publicznych i niepublicznych:
1) szkołach podstawowych, w tym szkołach podstawowych specjalnych funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych – dla uczniów uczęszczających do klas IV–VIII,
2) szkołach ponadpodstawowych, w tym szkołach ponadpodstawowych specjalnych funkcjonujących w specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych – dla uczniów uczęszczających do wszystkich klas,
3) szkołach artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego – dla uczniów uczęszczających do klas odpowiadających klasom IV–VIII szkoły podstawowej i wszystkim klasom liceum ogólnokształcącego
– mogą być organizowane zajęcia wspomagające uczniów w opanowaniu i utrwalaniu wiadomości i umiejętności z wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego oraz zajęć z języka mniejszości narodowej, języka mniejszości etnicznej i języka regionalnego.
Z treści przepisu jednoznacznie wynika, że organizowanie zajęć wspomagających nie jest obowiązkiem. W przypadku szkół niepublicznych zajęcia wspomagające są organizowane w ramach dotacji celowej. To od dyrektora/organu prowadzącego szkołę niepubliczną zależy ocena, czy w danej placówce wystąpi potrzeba organizacji zajęć i czy zostanie złożony wniosek o udzielenie dotacji. Organ prowadzący może ustalić, że w placówce przez niego prowadzonej uczniowie mimo nauki zdalnej nie potrzebują dodatkowej pomocy w opanowaniu i utrwalaniu wiadomości i umiejętności, gdyż dotychczasowa praca nauczycieli jest wystarczająca w tym zakresie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje podstawa prawna która narzuca ile powinno być zrealizowanych godzin z rewalidacji indywidualnej? Czy rewalidację trzeba odrabiać, gdy matka zwalnia ucznia, co w takim przypadku wpisywać do dziennika?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzenie przedszkola jest działalnością oświatową PKD 85.10. Czy możliwe jest dodanie dodatkowego PKD 88.91.Z dot. opieki dziennej? Czy w takiej sytuacji możliwe jest zarejestrowanie działalności gospodarczej? Czy takie dwie formy działalności mogą być zarządzane przez jednego dyrektora oraz funkcjonować w jednym budynku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka ma wykształcenie mgr filologia angielska- nauczyciel j. angielskiego. Chce pracować w nauczaniu początkowym,czy może ukończyć studia podyplomowe z edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej (3 semestry), czy musi to być licencjat (3 lata)?
- Czy w zakresie działań związków na terenie szkoły, jedne z nich zwraca się do Dyrektora szkoły o następującą rzecz: „W przesłanym do Zarządu Oddziału (nazw związków zawodowych) w planie doskonalenia zawodowego nauczycieli na 2020 rok zaplanowano kwotę 3.000 złotych na szkolenie rad pedagogicznych natomiast w sprawozdaniu z wykonania planu za 2020 rok kwota ta wzrosła do 12.700. W związku z tym prosimy o przedstawienie szczegółowego rozliczenia tak wysokiej kwoty. Interesuje nas również na jakie materiały szkoleniowe i informacyjne została wydana kwota 1499,98 i jakie wydatki planuje Pani w tym paragrafie zwiększając kwotę do 6874 złotych na 2021 rok”. W odniesieniu do jakiej podstawy prawnej może podjąć takie działania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób należy przekazać wicedyrektorowi pełnienie obowiązków za dyrektora przebywającego na dłuższym zwolnieniu lekarskim . W szkole pracuje dwóch wicedyrektorów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe