Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Moim zdaniem – w opisanym przypadku - nauczyciel po pedagogice specjalnej o specjalności resocjalizacja z wychowaniem fizycznym nie ma kwalifikacji do zajmowania stanowiska...

PORADA PRAWNA

08 kwietnia 2016 Kadry

Proszę o opinię dotyczącą wymaganych kwalifikacji nauczyciela. Otrzymałam od Rodzica ucznia orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na zespół Aspergera. W związku z powyższym zobowiązana jestem zatrudnić nauczyciela wspierającego (Szkoła, którą kieruję jest szkołą podstawową ogólnodostępną). Czy osoba, która posiada dyplomy ukończenia: 1. Kolegium Nauczycielskiego - specjalność Pedagogika specjalna - resocjalizacja i wychowanie fizyczne (w zaświadczeniu dotyczącym tytułu zawodowego wydanym przez Kolegium Nauczycielskie jest informacja, że uzyskał tytuł nauczyciela); 2. Studiów zawodowych - tytuł licencjat - kierunek Pedagogika w zakresie pedagogika rewalidacyjna. (Praktyki zawodowe realizowane w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii) posiada kwalifikacje wymagane od nauczyciela, o których mowa w § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1113)?

Moim zdaniem – w opisanym przypadku - nauczyciel po pedagogice specjalnej o specjalności resocjalizacja z wychowaniem fizycznym nie ma kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela wspomagającego. Natomiast nauczyciel po licencjacie na kierunku: Pedagogika w zakresie pedagogika rewalidacyjna – takie kwalifikacje posiada. Proszę jednak pamiętać, że ocena kwalifikacji nauczyciela, czyli zbieżności jego wykształcenia z nauczanym przedmiotem lub rodzajem prowadzonych zajęć oraz wykonywanych zadań, należy wyłącznie do dyrektora szkoły/placówki, który będąc pracodawcą dokonuje indywidualnej oceny kwalifikacji. Przy określeniu kwalifikacji nauczyciela wspomagającego należy przede wszystkim przeanalizować orzeczenie poradni i na tej podstawie określić wymagania stawiane temu nauczycielowi. Albowiem, to dyrektor, uwzględniając indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka/ucznia niepełnosprawnego, wyznacza zajęcia edukacyjne oraz zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie, realizowane wspólnie z innymi nauczycielami przez w/w nauczyciela lub w których nauczyciel ten uczestniczy – zgodnie z § 7 ust. 4 i 5 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1113)

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT