Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie zakresu obowiązków, jaki powinien mieć w MOW-ie kierownik do spraw opieki i wychowania oraz wicedyrektor?
Przepisy prawa oświatowego nie regulują zakresu obowiązków wicedyrektora MOW, ani kierownika do spraw wychowania i opieki. Zadania osób zajmujących ww. stanowiska kierownicze są określane w statutach lub na bieżąco przez dyrektora, w zależności od potrzeb danego MOW (art. 84 ust. 2 pkt 3 UoSO). Zazwyczaj wicedyrektor zastępuje dyrektora pod jego nieobecność i wykonuje w tym czasie wszystkie pilne czynności w ramach kompetencji dyrektora oraz ma obowiązek wykonywania zadań zleconych przez dyrektora, np. w zakresie nadzoru pedagogicznego, prowadzenia dokumentacji, nadzorowania pracowników niepedagogicznych. Do zadań kierownika ds opieki i wychowania często należy np. współpraca z dyrektorem w zakresie wymierzania wychowankom nagród i kar oraz organizacji zajęć dla wychowanków na terenie i poza placówką, a także wyznaczanie wychowawców realizujących dyżury i podejmowanie pierwszych czynności w nagłych przypadkach z udziałem wychowanków.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W nowej podstawie prog. dla przedszkoli zabrakło zapisu o konieczności prowadzenia oraz dokumentowania obserwacji pedagogicznych wszystkich dzieci, a mowa jest tylko o diagnozie dojrzałości szkolnej dla dzieci, które w danym roku szk. mają rozpocząć naukę w szkole. Czy w związku z powyższym obserwacja pedagogiczna dzieci młodszych i jej dokumentowanie będzie zależało od dobrej woli n-la bez możliwości jej egzekwowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń rozpoczął naukę jako 7 latek z orzeczeniem. Na I etapie wydłużono mu naukę o rok, na drugim w piątej klasie o rok. Jest w szóstej klasie, ma 15 lat. Rodzic chce żeby został do 18 lat w SP. Jak to zrobić. Znam zapisy rozporządzeń.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie dokumenty powinny być w szkole odnośnie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, jeśli mamy uczniów z opiniami (nie mamy nikogo z orzeczeniem)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy nowego rozporządzenia w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej: 1. Jak powinna przebiegać wzorcowa procedura opracowania IPET, w tym dokonywania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (diagnoza wstępna, diagnoza monitorująca)?; 2. Jak prawidłowo organizować zajęcia rewalidacyjne po zmianach wprowadzonych przez MEN, zgodnie z wytycznymi nowych rozporządzeń?; 3. Kto i z jakich godzin powinien je realizować?; 4. Jakie obowiązki i zadania powinien spełnić dyrektor oraz Zespoł ds. planowania i koordynowania kształcenia specjalnego?; 5. Jakich należy zatrudnić specjalistów?; 6. Co oznaczają nowe formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej: Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – jak je organizować i którzy uczniowie powinni być nimi objęci? Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się – dla kogo i jak organizować zajęcia, by wspomagać efektywność uczenia się? Co to jest zindywidualizowana ścieżka kształcenia – komu i w jaki sposób należy dostosować organizację i proces nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych?; 7. Jak dokonywać oceny efektywności udzielonej pomocy i formułować wnioski dotyczące dalszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania ucznia?; 8. Co należy zrobić, gdy udzielana uczniowi pomoc psychologiczno-pedagogiczna nie przynosi efektów i nie następuje poprawa jego funkcjonowania?; 9. Kto składa wniosek do poradni psychologiczno-pedagogicznej dotyczący pogłębionej diagnozy ucznia i co trzeba w nim zawrzeć? Pytania dotyczą LO niepublicznego, gdzie są orzeczenia: Asperger, choroby sprzężone, zagrożenie niedostosowaniem społecznym. Bardzo proszę o niecytowanie rozporządzenia. Proszę o odpowiedzi na pytania.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nie mogę w wytycznych do roku szkolnego 2023/2024 znaleźć sposobu na wyliczenie wymiaru etatu dla bibliotekarza. Proszę o pomoc, aby nie popełnić błędu w arkuszu.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe