Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o pomoc w zakresie ustalenia zadań i obowiązków nauczyciela wspomagającego dla dziecka z autyzmem w przedszkolu.
Tzw. nauczyciel wspomagający, czyli legitymujący się kwalifikacjami z zakresu pedagogiki specjalnej, zatrudniony w celu współorganizowania kształcenia ucznia ze spektrum autyzmu w przedszkolu lub w szkole wykonuje zadania określone w § 7 ust 7 - 8 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodziezy niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrozonych niedostosowanie społecznym (Dz.U z 24 sierpnia 2017 poz. 1578). Do zakresu jego zadań należy:
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami pracującymi w oddziale (wiodącymi) i specjalistami pracującymi z dzieckiem - zajęć edukacyjnych (w tym przypadku zajęć określonych podstawa programową wychowania przedszkolnego) oraz innych zajęć określonych dla dziecka w IPET (rewalidacyjnych oraz z zakresu udzielanej mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej);
- Prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami pracy wychowawczej z tymże dzieckiem.
Zatem, Nauczyciel wspomagający:
- Zobowiązany jest do posiadania wyspecjalizowanej wiedzy w dziedzinie swojej pracy, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych potrzeb swojego podopiecznego.
- Jest w stałym kontakcie z rodziną, a także ze specjalistami pracującymi
z podopiecznym tak, aby zachować zgodny kierunek pracy.
- Wspiera podopiecznego w trakcie zajęć organizowanych w jego oddziale.
- Organizuje otocznie tak, aby umożliwić dziecku samodzielne realizowanie potrzeb oraz funkcjonowanie w grupie.
- W porozumieniu z nauczycielem prowadzącym zajęcia przygotowuje odpowiedzeniem metody oraz pomoce do pracy z danym dzieckiem.
- Ustala cele do pracy z dzieckiem i planujezadania niezbędne do ich osiągnięcia.
- Współtworzy Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny.
- Współprowadzi kartę/zeszyt obserwacji dziecka.
- Dokonuje systematycznej ewaluacji swojej pracy.
Prosze pamiętać, że to dyrektor przedszkola, na podstawie wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania dziecka oraz wskazań zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego – mając też na uwadze pensum określone przez organ prowadzący przedszkole dla nauczyciela na tym stanowisku - wyznacza konkretne zajęcia, w których ma on uczestniczyć w ciągu tygodnia. Proszę również mieć na uwadze, że na mocy znowelizowanej Karty Nauczyciela - od 1 września 2018r. pensum to będzie obowiązkowo wynosiło 20 godz.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy z dotacji na kształcenie specjalne można sfinansować dodatek za trudne warunki pracy, przyznawany osobie za pracę z uczniem z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy asystent nauczyciela dla dziecka o niepełnosprawności w stopniu lekkim oraz autyzmem ma spełniać opiekę nad tym dzieckiem w czasie pobytu dziecka na basenie? Dziecko zostało zgłoszone do programu "Umiem pływać" gdzie wraz z rówieśnikami będzie uczyło się pływać pod nadzorem instruktora.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno wyglądać rozliczenie zaangażowania nauczycieli do realizacji zadań w projektach Unijnych?
W wytycznych materiału opracowanego przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej http://www.kuratorium.szczecin.pl/wp-content/uploads/2018/12/zalacznik_nr3.pdf można wyczytać, że miesięczne zaangażowanie nauczyciela nie może przekraczać 276 godzin miesięcznie.
Nauczyciel realizujący zatrudnienie w wymiarze 18/18 wówczas jego tygodniowy czas pracy wynosi 40 godzin.
Jak należy potraktować nauczyciela realizującego 27/18 godzin dydaktycznych – również jako 40 godzin tygodniowo – czy jeżeli to jest 1,5 etatu to 60 godzin tygodniowo?
Czy liczba tygodni pracy dydaktycznej w danym miesiącu (grudzień trzy – wrzesień cztery) ma wpływ na przeliczenie liczby 276 godzin?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy w trakcie procedur mających na celu nadanie nazwy naszego przedszkola. Zrobiliśmy konsultacje społeczne w postaci ankiet, podczas zebrania z radą rodziców ustaliliśmy trzy najważniejsze propozycje nazwy przedszkola i co dalej? Jakie powinny być kolejne kroki? Jesteśmy samorządowym przedszkolem i chcemy mieć swoją nazwę.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony na pełny etat pełni również funkcję radnego. Otrzymaliśmy informację, że prawdopodobnie w/w nauczyciel skorzysta z urlopu dla poratowania zdrowia. W przypadku zatrudnienia jako nauczyciel nie mamy wątpliwości, że ma prawo do takiego urlopu. Czy przebywając na urlopie dla poratowania zdrowia nauczyciel będzie mógł pełnić funkcję radnego (uczestniczyć w sesjach) i brać udział w pracach zarządu powiatu jako jego członek ?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe