Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wyjaśnienie kwestii na jakiej podstawie można przyjmować słuchacza do Liceum Ogólnokształcącego bezpośrednio na semestr III (trzeci) nauki na podstawie ukończenia przez delikwenta Zasadniczej Szkoły Zawodowej. Czy możliwość ta dotyczy absolutnie każdego, kto legitymuje się świadectwem ukończenia ZSZ, nawet ktoś kto ukończył taką szkołę wiele lat temu (np. w latach 80-tych bądź 90-tych?)?
Absolwent 3-letniej zasadniczej szkoły zawodowej z dyplomem potwierdzającym kwalifikacje w danym zawodzie może rozpocząć naukę w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych od drugiej klasy (trzeciego semestru) na podstawie art. 9 ust. 1 pkt 3 UoSO. Jeśli uczeń jest absolwentem ZSZ, w której nauka trwała krócej (2 lata), również może rozpocząć naukę w II klasie LO, ponieważ przed ujednoliceniem okresu nauki w ZSZ, długość cyklu kształcenia była zdeterminowana długością okresu nauczania ustalonego dla danego zawodu w klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (dla przedmiotów ogólnokształcących obowiązywał taki sam wymiar godzin zajęć), co wynikało z załącznika nr 13 do rozporządzenia ministra edukacji narodowej i sportu z dnia 12 lutego 2002 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz. U. Nr 15, poz. 142, z późn. zm.). Dlatego nie ma podstaw do różnicowania absolwentów ze względu na okres nauki w ZSZ.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczniowie mający zdiagnozowany poziom intelektualny jako "poniżej przeciętnej" znajdują się w "normie intelektualnej"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obowiązującego Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 czerwca 2018 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania wycieczek szkolnych wyjazd uczniów na zawody sportowe (z różnych klas) lub udział uczniów w konkursach należy postępować wg rozporządzenia, traktując wyjazd jako wycieczka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest możliwość, by uczeń uczył się drugiego języka np. hiszpańskiego poza szkołą, nie uczęszczając na zajęcia z języka np. rosyjskiego, który jest obowiązkowy w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ilu opiekunów należy zapewnić na 41 uczestników wycieczki autokarowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy realizowany program z zajęć z doradztwa zawodowego musi mieć nadany numer i znaleźć się w szkolnym zestawie programów nauczania? Czy tak samo jest w przypadku zajęć z wychowawcą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe