Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Czy do tej grupy dzieci należy zaliczyć tylko dzieci posiadające orzeczenia, czy mogą posiadać też opinie? Proszę więcej informacji na ten temat.
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych, to bardzo zróżnicowana grupa dzieci i młodzieży. Wspólną ich cechą są potrzeby rozwojowo-edukacyjne, które wynikają w szczególności:
- z niepełnosprawności
- z niedostosowania społecznego
- z zagrożenia niedostosowaniem społecznym
- z zaburzeń zachowania i emocji
- ze szczególnych uzdolnień
- ze specyficznych trudności w uczeniu się, czyli z dysleksji rozwojowej (dysleksja, dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia)
- z deficytów kompetencji i zaburzeń sprawnosci językowych
- z choroby przewlekłej
- z sytuacji kryzysowych i traumatycznych
- z niepowodzeń edukacyjnych
- z zaniedbań środowiskowo-bytowych ucznia i jego rodziny
- z trudnosci adaptacyjnych wynikających z różnić kulturowych lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
Katalog tych potrzeb wskazany jest w rozporządzeniu MEN z 9 sierpnia 2017r w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Zatem za ucznia o SPE należy uznać każdego, kto posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz każde inne orzeczenie wydane przez PPP, także tego z opinią PPP.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Klasa IV SP w roku szk. 2012/2013 oprócz wiodącego języka angielskiego w wymiarze 9 godzin w cyklu uczy się drugiego języka obcego - niemieckiego w wymiarze 6 godzin w cyklu (za zgodą Rady Rodziców). Moje pytania:
1. Z czego wynika realizacja języka obcego w wymiarze co najmniej dwóch godzin w tygodniu?
2. Czy drugi język obcy w tegorocznej klasie IV staje się obowiązkowym?
3. Jak wygląda sprawa realizacji podstawy programowej z drugiego języka obcego w IV klasie, czy nauczyciel musi wypracować jakieś minimum godzin w cyklu i z czego to wynika?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawcy świetlicy w ramach swojego pensum zgodnie z art. 42 ust. 2 pkt 2 i art. 7 ust. 1 KN można zlecić opiekę nad dziećmi za nieobecnego nauczyciela. Czy wychowawca świetlicy w tym czasie realizuje zajęcia opiekuńcze i wychowawcze uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przepracował w szkole 31 lat, jest bardzo chory i chciałby iść na urlop dla poratowania zdrowia. Jedni twierdzą, iż nabył on praw do emerytury i nie może, inni, że może wziąć taki urlop. Kto ma rację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie kwot dotacji docelowej na podręczniki i materiały ćwiczeniowe w klasach I, II, i IV szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co Rada Pedagogiczna powinna przyjąć w formie uchwały, a co w formie decyzji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe