Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie zadane przez ewaluatora: W jaki sposób w szkole pracuje się nad wprowadzeniem zmian w procesach edukacyjnych? Jaka jest w tym rola nauczyciela? Pyt.: Czy odpowiedź powinna zawierać opis całego procesu wprowadzania zmian od identyfikacji problemu, poprzez określenie adresata, harmonogram, przydatność, osoby odpowiedzialne za zmiany, terminy i skutki? Czy też wystarczy: skupić się na sposobach współpracy np. zespołowej, wspólnych ustaleń nauczycieli, określeniu zasad i rodzajów współpracy i wspomagania współdziałania, doskonaleniu standardów pracy w procesie edukacyjnym.
Prawo oświatowe nie odpowiada wprost na kwestie poruszane w pytaniu, co oznacza, że szkoła znając specyfikę środowiska szkolnego planuje, podejmuje i wdraża odpowiednie działania dostosowane do potrzeb uczniów, oczekiwań rodziców, środowiska lokalnego. W mojej opinii właśnie dlatego zarówno pierwsza koncepcja, jak i druga jest poprawna. Nauczyciel bowiem może być inicjatorem, pomysłodawcą, a także realizatorem zmian w procesach edukacyjnych, wykonując je zarówno indywidualnie jak i zespołowo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę mi podać podstawy prawne dotyczące oceny pracy dyrektora, czy są opracowane kryteria oceny pracy dyrektora gimnazjum?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc co powinien zawierać plan zespołu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Po kontroli kuratoryjnej otrzymałam zalecenia pokontrolne. Będę informować kuratorium o wykonaniu tych zaleceń. Czy mam też o sposobie wykonania zaleceń powiadomić organ prowadzący? Dyrektor gimnazjum.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są obowiązki dyrektora w sytuacji gdy 1) dziecko otrzymało opinię o odroczeniu obowiązku szkolnego
2) w opinii zawarte jest wskazanie o organizowanie wczesnego wspomagania rozwoju (dodatkowa opinia dotycząca wspomagania ) i realizowanie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim na mocy orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego nie należy przy pisaniu planów miesięcznych w przedszkolu stosować gotowych scenariuszy i planów z wydawnictw, z których wybrany został program wychowania przedszkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe