Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rozliczenie dotacji rocznej w placówce niepublicznej: jst dodaje tabele do rozliczenia dotyczącą liczby uczniów uczestniczących w co najmniej 50% obowiązkowych zajęć edukacyjnych, czy jest to zasadne dla placówki niepublicznej i jaki przyjąć zapis jeżeli chodzi o lipiec i sierpień (z czerwca)?
Dotacja w niepublicznych placówkach jest uzależniona od obecności na co najmniej 50% zajęć w niektórych niepublicznych artystycznych szkołach o uprawnieniach szkół publicznych (art. 90 ust. 4c UoSO) oraz w szkołach niepublicznych z uprawnieniami szkoły publicznej, w których uczniowie nie realizują obowiązku szkolnego lub nauki (dla dorosłych), wymienionych w art. 90 ust. 3 UoSO. W pozostałych szkołach i przedszkolach dotacja przysługuje na uczniów, którzy korzystają z usprawiedliwionych nieobecności, bez względu na procentowy udział w zajęciach; nie przysługuje natomiast na uczniów, którzy powinni podlegać skreśleniu z liczby uczniów z uwagi na wymienione w statucie przypadki, np. z powodu opuszczania zajęć (art. 84 ust. 2 pkt 5 UoSO). Jeśli usprawiedliwiona nieobecność w szkole lub przedszkolu w okresie wakacyjnym nie skutkuje skreśleniem z listy uczniów, przysługuje ma nich dotacja (oprócz sytuacji wymienionych w art. 90 ust. 3 i 4c UoSO). Ponieważ organ udzielający dotacji określa zasady jej rozliczania (art. 90 ust. 4 UoSO), może domagać się podania danych o faktycznej obecności uczniów, gdyż na ich podstawie może podjąć decyzję o skontrolowaniu faktycznej liczby uczniów oraz czy prawidłowo figurują na liście uczniów. Wówczas w rozliczeniu zgodnie z rzeczywistym stanem nie podaje się uczniów, którzy nie uczęszczają na zajęcia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie dokumenty należy przesłać do innej szkoły lub wydać rodzicom ucznia w przypadku przejścia ucznia niepełnoletniego do innej szkoły po okresie nauki krótszym niż rok?
Poniższe rozporządzenie mówi:
§ 14 ust.7 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2017 r. poz. 1646) - 7. W przypadku przejścia ucznia albo słuchacza do innej szkoły po okresie nauki krótszym niż okres, o którym mowa w ust. 6, przesyła się do tej szkoły lub wydaje rodzicom ucznia, pełnoletniemu uczniowi albo słuchaczowi zaświadczenie o przebiegu nauczania ucznia albo słuchacza. Rodzice ucznia, pełnoletni uczeń albo słuchacz potwierdzają podpisem otrzymanie zaświadczenia
Natomiast:
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 29 sierpnia 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. z 2019 r. poz. 1664) - punkt 6) w § 14:d) uchyla się ust. 6 i 7
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą podstawową z oddziałami dwujęzycznymi. Mamy obecnie WOS i biologię nauczane z elementami j. angielskiego. Chcemy wprowadzić historię nauczaną także dwujęzycznie. Jakie formalności w tej kwestii trzeba spełnić? Czy w tej sytuacji potrzebna jest zgoda organu prowadzącego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi publiczną szkołę podstawową i punkt przedszkolny. 1 września gmina utworzyła przedszkole publiczne, stowarzyszenie zaprzestało prowadzenia punktu przedszkolnego i przejęło od gminy prowadzenie przedszkola publicznego . Czy zarząd stowarzyszenia może powierzyć stanowisko dyrektora przedszkola dyrektorowi szkoły prowadzonej przez stowarzyszenie (nie jest to zespół), czy stowarzyszenie powinno nadać przedszkolu statut (w chwili utworzenia przedszkolu statut nadała gmina)? Czy w przedszkolu powinna funkcjonować odrębna rada pedagogiczna i ma obowiązek posiadania regulaminu, księgi protokołów? Czy nauczyciele szkoły podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie mogą być opiekunami stażu nauczycieli pracujących w owym przedszkolu? Jeszcze raz przypomnę obydwie jednostki nie tworzą zespołu, ale są prowadzone przez ten sam organ - stowarzyszenie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam
Dlaczego w dalszym ciągu nie ma na stronie nic na temat kontroli zarządczej? Materiały miały ukazać się w połowie lutego, tymczasem miesiąc pomału kończy się. Czy ma to zmusić osoby, które wykupiły abonament do zapisów na internetowe szkolenia? Mam chyba uzasadnione przeczucia, że to celowa zagrywka portalu, a jest to nie fair. Pozdrawiam!
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku 2017 zatwierdzono nową podstawę programową wychowania przedszkolnego. Czy z tą zmianą zostały wprowadzone nowe wytyczne dotyczące dziennych wpisów w dzienniku zajęć przedszkola?
Czy konieczne są wpisy dotyczące czasu spożywania posiłków przez dzieci? (takie informacje są zawarte w ramowym rozkładzie dnia)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe