Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Statut został znowelizowany. Czy informacje o zmianach należy przekazać do Kuratorium i organu prowadzącego?
113086/MEN-odpowiada:„Zgodnie z art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm.), do kompetencji rady pedagogicznej należy przygotowanie projektu statutu szkoły albo jego zmian oraz przedstawienie tego projektu do uchwalenia radzie szkoły. Przepisy ustawy nie określają sposobu (czy procedury) informowania organu prowadzącego szkołę oraz właściwego kuratora oświaty o zmianach wprowadzonych w statucie szkoły lub o uchwaleniu statutu szkoły. Należy zatem przyjąć, że podobnie jak w przypadku nadania pierwszego statutu szkoły, informacja o zmianach w statucie lub uchwaleniu przez radę szkoły nowego statutu szkoły powinna zostać przekazana zarówno kuratorowi oświaty, jak też organowi prowadzącemu szkołę”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel zatrudniony jest w 4 przedszkolach na 5/20 etatu. Czy każde przedszkole ma obowiązek przyznać świadczenie socjalne w kwocie jak nauczyciela na pełnym etacie?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Planujemy w gimnazjum od nowego roku szkolnego wprowadzić innowację pedagogiczną o charakterze organizacyjnym, polegającą na nauczaniu matematyki nie w klasach tylko w trzech grupach zaawansowania: rozszerzoną, standardową i dla uczniów wymagających indywidualnego podejścia. Jak rozwiązać m.in.sprawę wpisów do dziennika - tematy lekcji i obecności uczniów.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o potwierdzenie prawidłowej kolejności działań związanych z postępowaniem rekrutacyjnym do przedszkola, które dysponuje zbyt małą ilością miejsc. 1.przyjmujemy wszystkie dzieci 6l; 2. przyjmujemy dzieci 5 i 4 l. - mają takie samo prawo do wych. przedszkolnego. Dla nich stosujemy kryteria ustawowe, potem kryteria dodatkowe określone przez OP; 3. przyjmujemy dzieci 3 l. z terenu gminy wg kryteriów ustawowych i dodatkowych; 4. jeśli dysponujemy wolnymi miejscami - to rozpoczynamy rekrutację dla spoza gminy; 5. oczywiście pamiętamy o dzieciach kontynuujących przedszkole - dla nich przed rekrutacją tylko deklaracja
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole publiczne działające na podstawie statutu, którego organem prowadzącym jest gmina ( samorząd terytorialny), powinna oprócz statutu przedszkola posiadać REGULAMIN ORGANIZACYJNY (takie regulaminy mają w mojej gminie wszystkie instytucje gminne typu: biblioteka, pływalnia, jednostka kultury). W ostatnim czasie zostałam poproszona przez organ prowadzący( gminę) o dostarczenie regulaminu organizacyjnego przedszkola. Tak więc proszę o pomoc i podstawę prawną .
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Witam, chciałam zapytać, czy w państwa propozycji arkusza organizacyjnego szkoły podstawowej z oddziałami gimnazjum na kolejny rok, jest prawidłowo wpisana liczba godzin biologii w klasie VII jako 1. Czy nie powinno być 2. Czy w przypadku, jeśli nie ma u nas klas gimnazjalnych ten arkusz jest dobry dla nas, oczywiście po odrzuceniu klas II i III gim. Czy liczba godzin będzie taka sama? Dziękuję za szybką odpowiedź.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe