Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Stowarzyszenie prowadzące szkołę przekazało gminie projekt statutu ośmioletniej szkoły podstawowej i projekt aktu założycielskiego. Jaka jest dalsza procedura? Czy gmina może zgłosić uwagi do tych dokumentów? Jeżeli żadnych uwag nie zgłoszono, to czy te dokumenty stają się obowiązujące, czy stowarzyszenie musi podjąć nowe uchwały w sprawie aktu założycielskiego i statutu szkoły?
Na podstawie art. 120 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 stowarzyszenie prowadzące dotychczasową sześcioletnią szkołę podstawową miało obowiązek złożenia w gminie projektu aktu założycielskiego i projektu statutu ośmioletniej szkoły podstawowej. Gdyby projekt aktu założycielskiego lub statutu ośmioletniej szkoły były niezgodne z ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59, przed dokonaniem zmiany zezwolenia gmina wezwałaby stowarzyszenie do ich poprawienia w trybie usuwania braków formalnych wniosku o zmianę zezwolenia na prowadzenie szkoły (art. 64 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, Dz. U. z 2017 r., poz. 1257). Ponieważ ww. dokumenty zostały złożone jako projekty, a gmina dokonując zmiany zezwolenia na prowadzenie szkoły publicznej w trybie art. 123 ust. 1 PWuPO w terminie do dnia 10 sierpnia 2017 r., jednocześnie nie ustanawia ich w imieniu stowarzyszenia, zgodnie ze statutem stowarzyszenia powinno ono uchwalić nowy akt założycielski oraz statut ośmioletniej szkoły podstawowej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele w-fu mogą pełnić dyżury? Czy podczas przerwy zobowiązani są do "pilnowania" rozbierających się dzieci? Czy dzieci mogą się rozbierać po przerwie? Czy istnieje jakiś przepis, który "ochrania" nauczycieli w-fu przed dyżurami?
- Czy w obecnej sytuacji epidemii ciąży na nauczycielkach wychowania przedszkolnego obowiązek przygotowania diagnozy gotowości szkolnej na koniec kwietnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zapytanie - podstawa prawna orzeczenia o kształceniu specjalnym.
Mam sprzeczne informacje nt. podstawy prawnej orzeczeń o kształceniu specjalnym:
zamiast Dz.U. z 2017 r. poz.59 i 949,
czy powinien być:
Dz. U. z 2020 r. poz. 910.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy może być nauczyciel wspomagający także nauczycielem dla dwójki dzieci z orzeczeniem o autyzmie atopowym? Czy każde dziecko musi mieć swojego nauczyciela jeśli dwójka dzieci z orzeczeniem jest w tej samej grupie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno wyglądać ocenianie bieżące w szkole dla dorosłych kształcącej w formie stacjonarnej w świetle nowego rozporządzenia o ocenianiu obowiązującego od 1.09.2010r.?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe