Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła podstawowa pracuje pięć dni w tygodniu. Czy i na jakich zasadach można (nie można) organizować zajęcia wspomagające (od września do grudnia) w soboty?
Szkoła feryjna w soboty prowadzi lekcje z uczniami tylko w przypadku, gdy odrabia zajęcia. Zgodnie z § 5 ust. 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz.U. z 2017 r., poz. 1603), w szczególnie uzasadnionych przypadkach, niezależnie od dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno-wychowawczych ustalonych do 30 września, dyrektor szkoły, po zasięgnięciu opinii rady szkoły, a w przypadku szkoły, w której rada nie została powołana – rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego, może, za zgodą organu prowadzącego, ustalić inne dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych pod warunkiem zrealizowania zajęć przypadających w te dni w wyznaczone soboty. Zasadniczo więc zajęcia wspomagające nie są organizowane w soboty, poza wyjątkiem dotyczącym odrabiania tych zajęć, gdy wcześniej były planowane od poniedziałku do piątku. Prowadzenie ich w szóstym dniu tygodnia narusza także zasadę pięciodniowego tygodnia pracy nauczycieli, z czym wiąże się obowiązek udzielania im całego dnia wolnego, niezależnie od liczby godzin przepracowanych w sobotę (art. 42 ust. 1, art. 42c ust. 1 i 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź w jaki sposób nauczyciele mają dokumentować realizację podstawy programowej na swoich zajęciach. Czy muszą to robić? Czy każdy nauczyciel musi taki monitoring przedstawiać dyrektorowi?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo dokonać wpisu do dziennika zajęć w przedszkolu na zakończenie roku szkolnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób dyrektor szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi powinien zorganizować zindywidualizowaną ścieżkę nauczania dla ucznia zerówki, jeżeli opinia z poradni nie daje szczegółowych wytycznych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierać plan nadzoru pedagogicznego przedszkola,które jest nowo założone? Dopiero zaczynam swoją działalność.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- w grupie przedszkolnej znajduje się dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na niedowidzenie i niepełnosprawność ruchową. W celu kształcenia tego dziecka zatrudniono nauczyciela wspierającego. W jakich inny przypadkach lub z jakiej innej niepełnosprawności z której wydaje się orzeczenie o kształceniu specjalnym zatrudnia się nauczyciela wspierajacego
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe