Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Szkoła pracuje w trybie pięciodniowym od poniedziałku do piątku. Nauczyciel ma zwolnienie lekarskie do piątku, kolejne otrzyma od poniedziałku. Czy przerwanie zwolnienia lekarskiego na sobotę i niedzielę może być traktowane jako powrót na dwa dni do pracy?
Zasady dotyczące zasad określania długości okresu zasiłkowego wskazane są w art. 8 i 9 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1133 z późn. zm. – dalej ustawa).
I tak: okres płatności zasiłku chorobowego (w przypadku pracowników liczony łącznie z okresem wypłaty wynagrodzenia chorobowego), czyli tzw. okres zasiłkowy, wynosi maksymalnie 182 dni, nie wyłączając dni wolnych od pracy. Wyjątek stanowią choroby przypadające w okresie ciąży albo gdy niezdolność do pracy jest spowodowana gruźlicą.
W obu tych przypadkach jeden okres zasiłkowy wynosi do 270 dni (art. 8 ustawy zasiłkowej).
Do jednego okresu zasiłkowego wlicza się:
• okresy nieprzerwanej niezdolności do pracy niezależnie od tego, jaka choroba była przyczyną poszczególnych okresów niezdolności,
• okresy niezdolności do pracy spowodowanej tą samą chorobą, jeżeli przerwa między ustaniem poprzedniej a powstaniem ponownej niezdolności do pracy nie przekracza 60 dni (art. 9 ust. 1 i 2 ustawy zasiłkowej).
Do okresu zasiłkowego nie wlicza się okresu niezdolności do pracy przypadającego w tzw. okresie wyczekiwania.
Wszystko zależy od tego, czy mamy do czynienia z jedną jednostką chorobową, czy też pracownik ma wiele schorzeń, z tytułu których korzysta ze zwolnienia lekarskiego.
Jeżeli są to różne choroby, bieg tzw. okresu zasiłkowego we wskazanym stanie faktycznym ulega przerwaniu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację, czy w niepublicznej szkole umowy z pracownikami zawiera dyrektor szkoły czy właściciel szkoły?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2016/2017 nauczycielka skorzystała z urlopu wyp w okresie ferii (2 tyg), następnie od 30.05.2017r. 31.08.2017. przebywała na zwolnieniu lekarskim. Następnie w roku szkolnym 2017/2018 od 01.09.2017 do 13.09.2018 przebywała na zwolnieniu lekarskim, od 14.09.2017 do 31.01.2018 na urlopie macierzyńskim, natomiast od 01.02.2018 do 31.08.2018 na urlopie rodzicielskim.
Pracownica chce wrócić do pracy od 01.09.2018r.
Czy za 2016/2017 r. należy jej udzielić urlopu (6 tygodni) lub wypłacić ekwiwalent? Czy powinno to być na wniosek nauczyciela czy z inicjatywy pracodawcy?
Czy za 2017/2018 należy się urlop i w jakim wymiarze?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który ma kwalifikacje do nauczania biologii , może być zatrudniony w Szkole Podstawowej na stanowisku nauczyciela przyrody , jeśli jest w trakcie studiów podyplomowych z przyrody?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy magister pedagogiki społeczno-opiekuńczej posiadający również kwalifikacje z zakresu filologii polskiej z oligofrenopedagogiką może prowadzić zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w ramach których należy stymulować rozwój emocjonalno-społeczny uczniów, uczyć rozpoznawania wyrażania i radzenia sobie z emocjami, współdziałania z rówieśnikami, a także usprawniać percepcję słuchową, wzrokową, usprawniać techniki czytania i pisania oraz rozwijać umiejętności grafomotoryczne?
- Pytanie dotyczy kwalifikacji nauczyciela do prowadzenia zajęć wyrównawczych z j. polskiego w klasach IV-VIII. Czy może je prowadzić tylko nauczyciel, który ukończył filologię polską, czyli polonista, czy może je także prowadzić nauczyciel, który prowadzi zajęcia korekcyjno-kompensacyjne lub terapię pedagogiczną (bez wykształcenia polonistycznego)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe