Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń 2 kl. gimnazjum (nieklasyfikowany ze wszystkich przedmiotów, 39% frekwencji) ukończył 18 lat 27.06. Czy w takim przypadku stosuje się tylko art. 15 UoSO? Czy jest jakiś wzór dokumentu skreślającego go z listy uczniów gimnazjum?
Nauka jest obowiązkowa do ukończenia 18 roku życia. Obowiązek szkolny bowiem rozpoczyna się z początkiem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat, oraz trwa do ukończenia gimnazjum, nie dłużej jednak niż do ukończenia 18 roku życia. Dyrektor szkoły może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły lub placówki. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego.Przepis ten nie dotyczy ucznia objętego obowiązkiem szkolnym. Decyzja o skreśleniu ucznia z listy jest decyzja administracyjną. Powinna więc zawierać: oznaczenie organu administracji publicznej, datę wydania, oznaczenie strony lub stron, powołanie podstawy prawnej, rozstrzygnięcie, uzasadnienie faktyczne i prawne, pouczenie, czy i w jakim trybie służy od niej odwołanie, podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby upoważnionej do wydania decyzji lub, jeżeli decyzja wydana została w formie dokumentu elektronicznego, powinna być opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Decyzja, w stosunku do której może być wniesione powództwo do sądu powszechnego lub skarga do sądu administracyjnego, powinna zawierać ponadto pouczenie o dopuszczalności wniesienia powództwa lub skargi.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 15, 39; 2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (ze zm.), w szczególności art. 107. § 1, 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w liceum ogólnokształcącym (zgodnie z nową podstawą programową) tygodniowy wymiar godzin może być wyższy, niż wynika to z rozporządzenia (np. w kl. I - powyżej 30 h, w kl. II - powyżej 32 h i w kl. III - powyżej 29 godzin)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W rozporządzeniu Men z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie organizowania kształcenia niepełnosprawnych i niedostosowanych, w par. 2 ust. 1 i 2 mowa jest o organizacji kształcenia uczniów niepełnosprawnych i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Jaka jest różnica pomiędzy nauczaniem uczniów niepełnosprawnych w integracji z uczniami pełnosprawnymi i w szkole najbliżej miejsca zamieszkania a kształceniem uczniów zagrożonych niedostosowaniem w integracji ze środowiskiem rówieśniczym?
Skąd taki rozdział i co oznacza w praktyce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu integracyjnym, do którego uczęszcza 6 dzieci z orzeczeniami w tym autyzm i niepełnosprawności sprzężone, zatrudniliśmy dwoje nauczycieli wspomagających, terapeutę oraz logopedę i pomoc nauczyciela, która posiada kwalifikacje nauczycielskie. Terapeuta i logopeda prowadzą tylko terapie indywidualne. Czy w związku z powyższym możemy zatrudnić dodatkowo i rozliczyć z dotacji na kształcenie specjalne pomoc nauczyciela bez kwalifikacji nauczycielskich, ale posiadającą uprawnienia do prowadzenia zajęć tj. ruch rozwijający czy terapia jedzenia, które też są wskazane w orzeczeniu? Osoba ta prócz prowadzenia ww. terapii pomagałaby nauczycielowi w ciągu całego dnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile dzieci 3-letnich musi być w klasie, aby zatrudnić "pomoc nauczyciela" ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W arkuszu ocen dla gimnazjum na pierwszej stronie jest punkt "Data i przyczyna opuszczenia szkoły". Zastanawiamy się nad tym, jaka data powinna się tam znaleźć w przypadku uczniów, którzy jak większość kończą w terminie naukę w gimnazjum w klasie III. Czy ma to być data zakończenia zajęć dydaktycznych, czy raczej data ukończenia roku szkolnego, czyli 31.08?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe