Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń gimnazjum realizuje obowiazek szkolny w ORW. Czy szkoła - gimnazjum- wydaje świadectwo takiemu uczniowi?
Tak. Dziecko spełniające obowiązek szkolny lub obowiązek nauki w tej formie otrzymuje świadectwo ukończenia poszczególnych klasy/ukończenia tej szkoły. Zgodnie z przepisami rozporządzenia klasyfikacja roczna uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania, z uwzględnieniem ustaleń określonych w indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym opracowanym dla ucznia oraz zachowania ucznia w danym roku szkolnym, a następnie ustaleniu jednej rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych i rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania, które są ocenami opisowymi. O promocji ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym do klasy programowo wyższej oraz o ukończeniu szkoły (na zakończenie klasy programowo najwyższej) postanawia rada pedagogiczna szkoły, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami. W związku z tym dyrektor ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego przekazuje dyrektorowi odpowiednio publicznej lub niepublicznej szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, który wydał decyzję o realizacji przez ucznia obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą, dokumentację potwierdzającą realizację podstawy programowej kształcenia ogólnego przez uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na świadectwach klasy VII wpisujemy doradztwo zawodowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką należy wpisać podstawę prawną do uchwały dotyczącej zaopiniowania planu finansowego na nowy rok szkolny w przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją przepisy regulujące zasady łączenia klas w publicznej szkole podstawowej? W obecnym roku szkolnym połączyłam kl. IV i V ( w kl. VI mam uczniów z niepełnosprawnościami, co utrudnia łączenie).
Na stronie Ministerstwa widnieje informacja, że zabrania się łączenia klas ze starą i nową podstawą programową. Czy "dobre rady" Ministerstwa są obligatoryjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką podstawę prawną należy stosować w dokumentach dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej w obecnym (trzyletnim) liceum ogólnokształcącym - rozporządzenie MEN z 9 sierpnia 2017 roku czy z 30.04.2013 r. ze zm.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją jakieś regulacje prawne dotyczące wykorzystywania, jako pomoce naukowe na lekcjach biologi, preparatów w formalinie? Czy jest to dopuszczalne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe