Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy 6 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (intelektualną w stopniu umiarkowanym z autyzmem). Nie ma orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Zgodnie ze wskazaniem zespołu nauczycieli i specjalistów w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym, uczeń ma na terenie szkoły 10 godz. tygodniowo zajęć prowadzonych indywidualnie, podczas których realizuje podstawę programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym: funkcjonowanie osobiste i społeczne – 4 godz., zajęcia rozwijające komunikowanie się – 4 godz., zajęcia rozwijające kreatywność – 2 godz. Jak zorganizować udział ucznia w pozostałych zajęciach edukacyjnych z klasą? Na jakie przedmioty uczeń powinien chodzić z klasą? Przedmioty i podstawa programowa, które realizuje klasa zupełnie odbiegają od zajęć i podstawy programowej dla ucznia z niepełnosprawnością umiarkowaną. Klasa ma 28 godz. zajęć tygodniowo. Czy uczeń musi uczestniczyć we wszystkich tych zajęciach? Z dotychczasowej obserwacji ucznia wynika, że jest on w stanie 3 godziny skupić się na zajęciach. Jak organizacyjnie przeprowadzić lekcję, kiedy nauczyciel w czasie 45 minut realizuje temat klasą i ma na lekcji ucznia, który zachowuje się głośno? Rodzice nie chcą przenieść dziecka do placówki specjalnej.
Uczeń może uczęszczać z klasą jedynie na zajęcia z wychowania fizycznego (4 godziny tygodniowo), a w pozostałym zakresie ma do zrealizowania tygodniowo: 6 godzin funkcjonowania osobistego i społecznego, 2 godziny zajęć rozwijających komunikowanie się, 13 godzin rozwijających kreatywność, do czego należy zaliczyć 10 godzin zajęć realizowanych indywidualnie, a pozostałe godziny mógłby realizować z innymi uczniami z orzeczeniami, o ile uczęszczają do szkoły. Przez 8 lat nauki w szkole podstawowej dla ucznia należy zaplanować łącznie 5 godzin zajęć do dyspozycji dyrektora oraz na wniosek rodzica może uczęszczać na religię lub etykę, zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639 ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak udzielić udzielić zaległego urlopu wypoczynkowego za 2020 r. w wymiarze 56 dni nauczycielce, która kończy urlop rodzicielski
18 maja 2021 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Co zrobić z arkuszami ocen uczniów, którzy od nowego roku szkolnego będą uczniami zespołu szkół? Chodzi mi o uczniów klas I-V, którzy pozostają w szkole podstawowej oraz o uczniów klas I-II gimnazjum. Czy pozostają te same? Co z pieczątkami na nich?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka podstawa programowa obowiązuje w klasie I, II, III, IV szkoły podstawowej od 1 września 2012 roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę wydłużyć etap edukacyjny dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, który obecnie jest w klasie III gimnazjum? Proszę o wyjaśnienie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę, kiedy mogę rozwiązać umowę o pracę z n-lką religii. N-lka zatrudniona jest na umowę o pracę na czas nieokreślony w wymiarze 7/18. W dniu 27 maja 2009r. n-lka, dopiero później dyrektor, otrzymała od księdza decyzję o cofnięciu misji kanonicznej ze skutkiem od 31 sierpnia 2009r. Dnia 28 maja n-lka nie pojawiła się w szkole, ponieważ mając 7 godzin pracowała 2 razy w tygodniu. Zatem 29 maja wysłałam pocztą rozwiązanie umowy o pracę. N-lka nie przyjęła poczty. Dokument wrócił do mnie 3 czerwca. Natomiast w dniu 1 czerwca otrzymałam od n-lki zwolnienie lekarskie od 29 maja. Radca prawny u którego byłam powiedział mi, że n-lka jest teraz chroniona, bo przebywa na zwolnieniu lekarskim, które miało trwać 1 miesiąc. Po miesiącu n-lka przyniosła kolejne zwolnienie, które mówiło już o ciąży. Zwolnienie było wykorzystane maksymalnie, po czym n-lka przebywała na świadczeniu rehabilitacyjnym do rozwiązania. Urodziła w kwietniu i obecnie przebywa na urlopie macierzyńskim. Proszę o poradę, kiedy mogę rozstać się z tą panią. Zaznaczę, że pani była i jest zatrudniona na cały etat w innej szkole i w innej miejscowości. Dyrektor szkoły ponadgimnazjalnej.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe