Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy specjalnej gimnazjum- upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim nie realizuje obowiązku szkolnego. Nie uczęszcza na zajęcia, ma bardzo lekceważący stosunek do obowiązku szkolnego. Uczeń ukończył 18 lat. Czy rada pedagogiczna może skreślić go z listy uczniów?
Zgodnie z § 3 rozporządzenia kształcenie dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie może być prowadzone w szkołach specjalnych nie dłużej niż do ukończenia przez ucznia: 18. roku życia – w przypadku szkoły podstawowej; 21. roku życia – w przypadku gimnazjum. Do ukończenia 18. roku życia uczeń realizuje obowiązek szkolny i obowiązek nauki, natomiast kontynuacja nauki od ukończenia 18 lat do 21. roku życia jest jego prawem. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy m. in. podejmowanie uchwał w sprawie skreślenia z listy uczniów. Dyrektor szkoły może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły. Skreślenie następuje na podstawie uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii samorządu uczniowskiego. Przepis ten nie dotyczy ucznia objętego obowiązkiem szkolnym. Oznacza to, że rada pedagogiczna podejmuje uchwałę na podstawie zapisów statutu, natomiast dyrektor skreśla ucznia z listy uczniów. Podstawa prawna:1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach (ze zm.).2. Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 39 ust. 2, 2a, art. 41 ust. 1.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co zrobić jeśli podczas głosowania za przyjęciem Uchwały było po tyle samo głosów za, przeciw i wstrzymujących się. Obecnych na 7 osób było 6osób (gdyż jedna os. jest na L4) w tym był również głos przewodniczącego. Uchwała zostaje przyjęta czy odrzucona?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń zmienia szkołę i jest przekazany do placówki opiekuńczo-wychowawczej lub do innej szkoły, czy dyrektor wydaje decyzję odnośnie przekazania ucznia, czy odbywa się to jedynie za pomocą druków przekazania ucznia do innej placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna w sprawie opinii i zatwierdzenia planu finansowego szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy gmina może żądać zwrotu dotacji, która jak twierdzi jostaała wypłacona w nadmiernej wysokości, ponieważ korzystają ze stawki sąsiedniej gminy, a ta dokonała przeliczenia za zeszły rok i wyszło im że koszty były mniejsze. Jak to się ma do ustalania wysokości dotacji dla placówek niepublicznych na podstawie wydatków bieżących przedszkoli publicznych zaplanowanych w budżecie??? Przecież te pieniądze zostały wydane zgodnie z przeznaczeniem, rozliczone do 15 stycznia. UoSO mówi tylko o wydatkach bieżących zaplanowanych w budżecie i trudno mówić tu o dokonaniu zmiany stawki po rozliczeniu realizacji budżetu. Czy w związku z powyższym gmina ma prawo do zwrotu??
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Stowarzyszenie prowadzi niepubliczną szkołę podstawową, w której jest oddział przedszkolny. 1.Do kiedy stowarzyszenie ma złożyć wniosek o zmianę wpisu do ewidencji , (przekształcenie szkoły sześcioletniej w szkołę ośmioletnią)? 2.Jakie dokumenty należy dołączyć do wniosku? 3.Czy należy utworzyć zespół przedszkolno-szkolny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe