Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń LO w klasie trzeciej w I semestrze miał dodatkową godzinę fizyki. W klasyfikacji śródrocznej otrzymał ocenę niedostateczną. W związku z tym ocena roczna i końcowa (na świadectwie) będzie oceną niedostateczną. Uczeń złożył deklarację maturalną. Czy ten uczeń może zdawać egzamin poprawkowy zgodnie z rozporządzeniem wyłącznie w ostatnim tygodniu sierpnia, a w związku z tym nie może przystąpić do matury, czy istnieje jakieś wyjście z sytuacji, np. wcześniejszy termin egzaminu poprawkowego? Bardzo proszę o uszczegółowienie: dlaczego ocena niedostateczna z półrocza przesądza o rocznej ocenie niedostatecznej? Przedmiot zaplanowano tylko w I semestrze. W drugim semestrze ten uczeń już nie będzie miał fizyki.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
§ 21. 1. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej, uczeń, który w wyniku klasyfikacji rocznej (semestralnej) uzyskał ocenę niedostateczną z jednychalbo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzaminpoprawkowy z tych zajęć.
2. Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej oraz części ustnej,z wyjątkiem egzaminu z plastyki, muzyki, zajęć artystycznych, techniki, zajęć technicznych, informatyki, technologii informacyjnej, zajęć komputerowych oraz wychowania fizycznego, z których egzamin ma przede wszystkim formę zadań praktycznych.
3. W szkole prowadzącej kształcenie zawodowe egzamin poprawkowy z zajęć praktycznych, zajęć laboratoryjnych i innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, których programy nauczania przewidują prowadzenie ćwiczeń (doświadczeń), ma formę zadań praktycznych.
4. Termin egzaminu poprawkowego wyznacza dyrektor szkoły do dniazakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
Egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich, a w szkole, w której zajęcia dydaktyczno-wychowawcze kończą się w styczniu – po zakończeniu tych zajęć, nie później jednak niż do końca lutego.
Zapis z ww. rozporządzenia oznacza, że egzamin poprawkowy przeprowadza się w ostatnim tygodniu ferii letnich. Rozporządzenie nie przewiduje wyjątków.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałabym zaczerpnąć informacji w sprawie klasyfikacji ucznia. Uczeń klasy IV nie jest klasyfikowany z kilku przedmiotów. Statut szkoły reguluje klasyfikację roczną, śródrocznej nie reguluje, czy w takim przypadku należy zachować się w ten sam sposób podczas semestru - tzn. przeprowadzić egzamin klasyfikacyjny z I semestru? Jeśli tak, to termin takiego egzaminu ustala dyrektor w porozumieniu z rodzicem ucznia? Czym skutkuje niezaliczenie takiego egzaminu?
Czy w statucie powinien znaleźć się również zapis dotyczący procedury działań w przypadku nie-klasyfikacji za I semestr?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jakiej kolejności wpisujemy przedmioty w arkuszu ocen w technikum i zasadniczej szkole zawodowej?-przedmioty w zakresie rozszerzonym i przedmiot uzupełniający są wpisywane w planach nauczania w różnej kolejności.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku z tym, że przy zakładaniu księgi arkuszy nie należy ukończenia lub opuszczenia szkoły utożsamiać z konkretnym rocznikiem to czy dobrze interpretujemy, że w roku szkolnym 2016/2017 w księdze arkuszy zamieszczamy wszystkich uczniów, którzy w tym roku szkolnym opuścili i ukończyli szkołę bez względu na oddział tj. jeżeli chodzi o gimnazjum to bierzemy pod uwagę wszystkie oddziały gimnazjalne 1,2,3 pomimo, że III klasa ukończyła szkołę to również weryfikujemy czy w I i II klasie Gimnazjum ktoś nie opuścił szkoły w danym roku szkolnym? Czy tylko bierzemy pod uwagę III klasę gimnazjum?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej dla dorosłych kształcącej młodzież w systemie OHP należy tworzyć Indywidualne Programy Edukacyjno Terapeutyczne dla uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak ująć w planie nadzoru wspomaganie nauczycieli wg nowego rozporządzenia? Czy musi być diagnoza na piśmie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe