Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń ma zwolnienie lekarskie z ćwiczenia na lekcji wychowania fizycznego. Rodzic napisał podanie do dyrektora o zwolnienie dziecka z zajęć wf i dołączył zwolnienie lekarskie. Dyrektor wydał decyzję o zwolnieniu ucznia z wychowania fizycznego. Czy taka decyzja oznacza, że uczeń zwolniony jest z brania aktywnego udziału w tych zajęciach, ale musi być obecny na lekcji wf-u? Czy też na wniosek rodzica może w związku z tym wcale nie uczestniczyć w lekcji wf'-u, nawet biernie i przyjść do szkoły np. na 2 lekcję, kiedy wychowanie fizyczne jest na lekcji pierwszej?
Na podstawie § 8 rozporządzenia w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.) dyrektor szkoły zwalnia ucznia z zajęć wychowania fizycznego na podstawie opinii o ograniczonych możliwościach uczestniczenia ucznia w tych zajęciach, wydanej przez lekarza oraz na czas określony w tej opinii. W przypadku zwolnienia ucznia z zajęć wychowania fizycznego, w dokumentacji przebiegu nauczania zamiast oceny klasyfikacyjnej wpisuje się "zwolniony".
Ponadto w decyzji dyrektor może wskazać uczniowi miejsce przebywania i nauczyciela do opieki (np. nauczyciel wf w sali, nauczyciela w świetlicy szkolnej). Rodzice mają także prawo usprawiedliwić nieobecność w sposób ustalony w statucie na zajęciach, z których uczeń został zwolniony.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dla absolwenta gimnazjum, który od roku szkolnego 2019/2020 rozpoczął naukę w klasie I w 4-letnim technikum, wpisuje się w arkuszu ocen MEN-I/50/2 w części "Inne zajęcia" wychowanie do życia w rodzinie? Przepisy prawa jasno precyzują obowiązek wpisania wychowania do życia w rodzinie dla absolwenta szkoły podstawowej w arkuszu MEN-I/50/2 w części "Inne zajęcia", który w roku szkolnym 2019/2020 rozpoczął naukę w 5-letnim technikum w klasie I, natomiast nie precyzują obowiązku wpisywania dla absolwenta gimnazjum. Proszę o wyjaśnienie problemu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę zrobić podział na grupy na zajęciach artystycznych ze względu na zainteresowania uczniów. Np. część klasy ma zajęcia muzyczne a druga część plastyczne. Tym samym zwiększy się liczba godzin dla nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do 31 sierpnia 2017 roku byłem dyrektorem Publicznego Gimnazjum nr 13 z Oddziałami Dwujęzycznymi. Z mocy ustawy od 1 września 2017roku zostałem dyrektorem Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego. Uchwałą rady pedagogicznej w październiku 2017r. zostałem zobowiązany do podjęcia działań zmierzających do zmiany nazwy szkoły od 1 września 2018r. na Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi. Pozytywną opinię wyraziła Rada Rodziców i Samorząd uczniowski. Jest to zgodne z koncepcją rozwoju szkoły i poszerzeniem oferty programowo – edukacyjnej oraz konkurencyjności i zwiększeniem możliwości naboru zwiększeniem możliwości naboru w procedurze rekrutacyjnej szczególnie w roku szkolnym 2018/2019.
1. Czy jest podstawa prawna aby rada pedagogiczna dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.?
2. Czy jest warunkiem koniecznym aby Rada Miasta dokonała zmiany nazwy od 1 września 2018r.?
3. Czy zmiana nazwy wiąże się z likwidacją Liceum Ogólnokształcącego Dwujęzycznego.
4. Czy taka zmiana spowoduje wygaśnięcia mojej kadencji dyrektora szkoły z dniem 31 sierpnia 2018r.
5. Czy w tej sytuacji organ prowadzący ma obowiązek przeprowadzenia konkursu na dyrektora Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły opracował projekt planu finansowego na rok 2016. Organ prowadzący przyznał niewystarczające środki finansowe, nie mają one odzwierciedlenia w planie finansowym dyrektora szkoły. Relacje z organem prowadzącym są złe. Jakie narzędzia prawne ma dyrektor w ręku? W trakcie roku pieniądze są dokładane przez OP, ale na ten moment są za małe. Wystarczy negatywna opinia rady pedagogicznej? Czym taka opinia skutkuje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy od września 2010 r będą obowiązywały nowe arkusze ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe